A rövid és közepes távolságú járatokra vonatkozó szerdai, illetve a hosszú távú járatokra vonatkozó csütörtöki munkabeszüntetés a tizenkettedik 2014 eleje óta – idén a második –, a fapados Lufthansa-leányok, a Germanwings és az Eurowings nem csatlakoztak hozzá. A Lufthansa eredetileg azt akarta elérni, hogy a pilóták 60 éves koruk után menjenek nyugdíjba, a VC viszont azt a gyakorlatot akarja folytatni, amely szerint 55 évesen visszavonulhatnak, és 65 éves korig, vagyis az általános nyugdíjkorhatár eléréséig megkapják a jövedelmük 60 százalékát.
A légitársaság közleménye szerint tettek engedményeket az elmúlt napokban: a pilóták továbbra is korán mehetnek nyugdíjba – tudta meg a Deutsche Welle –, ezen felül a csoport kiterjeszti a Lufthansa brand alatt folyó tevékenységét, az ezzel járó előnyök további 500 pilótamunkahelyet érinthetnek. A szakszervezet korábban az ellen is tiltakozott, hogy a társaság vezetése egyre több járatot visz át az Eurowingshez, illetve a Turkish Airlines és a Lufthansa németországi vegyesvállalatához, a SunExpresshez. A konfliktussorozat 232 millió eurót vitt el a Lufthansa 2014-es üzemi eredményéből a múlt heti bejelentés szerint, így az 954 millió lett, szemben a megcélzott legalább egymilliárddal. A több mint 30 milliárd euró árbevétel mellett a nettó profit 55 millió euró lett, ez 82 százalékkal kevesebb a 2013-asnál – nem is fizetnek osztalékot.
A magyar piacon tavaly a 2013-asnál 11 százalékkal több, összesen 1,1 utast szállítottak a Lufthansa-csoporthoz tartozó légitársaságok (Lufthansa, Austrian, Swiss, Brussels Airlines) – közölte tegnap sajtótájékoztatóján Antal Gábor, a csoport magyarországi képviseletének vezetője. A Brussels Airlines utasforgalma 34 százalékkal bővült, járatai kihasználtsága pedig 15 százalékponttal 79 százalékra nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.