BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre több olcsó sört isznak a magyarok

2014-ben 2 százalékkal növekedett a söripar hazai értékesítése. Erősödött a prémium sörök forgalma, ugyanakkor folytatódott a gazdaságos árkategóriájú sörök térnyerése. A Magyar Sörgyártók Szövetsége tagjai tavaly 6,4 milliárd forintot ruháztak be fejlesztésekbe. A közteherviseléshez adók és járulékok formájában több mint 66 milliárd forinttal járultak hozzá a hazai sörgyártók.

Felemásra sikerült a tavalyi sörszezon a hazai sörgyáraknak. Az időjárás nem fogta pártját a sörösöknek. A hűvös nyár miatt elmaradt a kiugró forgalom, de a piaci összkép mégsem borús. A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint tavaly összesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt. Ebből 5,8 millió hektoliter sör fogyott itthon, ami 2 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest. Ezen belül csaknem 23 százalékkal nőtt a prémium sörök forgalma, amiből százezer hektoliterrel fogyott több, mint 2013-ban. Folytatódó trend maradt a gazdaságos árkategória erősödése, tavaly 5,7 százalékos mértékben. 9 százalékkal csökkent a szuper prémium kategória. A középkategóriás termékek forgalma 4 százalékkal volt kevesebb a 2013. évinél.  „A 2013-as jövedéki adó emelést és az ezt követő fogyasztási visszaesést követően, tavaly kezdett magára találni a magyar sörpiac. Óvatosan optimisták vagyunk a növekedési lehetőségeket illetően, feltéve hogy folytatódik a gazdasági konjunktúra és sikerül kiszámítható és tervezhető szabályozási környezetet teremteni a söriparnak a kormányzattal együttműködésben” – mondta dr. Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója.

A magyar söripar 1687 főt foglalkoztatott tavaly. Ez megfelel a 2013-as szintnek. Az iparág közvetetten, beszállítóin és kereskedelmi, vendéglátó, valamint logisztikai partnerein keresztül további 25,000 munkahelyet tart fenn. A közterhekhez növekvő mértékben, tavaly 66,2 milliárd forinttal járultak hozzá a sörgyártók. Ebből a legjelentősebb tételt a jövedéki adó teszi ki, amely 37 milliárdról 38,7 milliárd forintra nőtt egy év alatt. 

A sörgyártók csúcsra járatták az önkéntesen kiépített csomagolás visszagyűjtő programjaikat. Betétdíj ellenében a sörösüvegek több mint 90 százalékát váltották vissza a fogyasztók. A kereskedelmi egységekbe országosan kihelyezett 180 visszaváltó automatával pedig 100 millió alumínium dobozt hasznosítottak újra. Ez a teljes hazai kibocsátás több mint 18 százaléka.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.