Felemásra sikerült a tavalyi sörszezon a hazai sörgyáraknak. Az időjárás nem fogta pártját a sörösöknek. A hűvös nyár miatt elmaradt a kiugró forgalom, de a piaci összkép mégsem borús. A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint tavaly összesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt. Ebből 5,8 millió hektoliter sör fogyott itthon, ami 2 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest. Ezen belül csaknem 23 százalékkal nőtt a prémium sörök forgalma, amiből százezer hektoliterrel fogyott több, mint 2013-ban. Folytatódó trend maradt a gazdaságos árkategória erősödése, tavaly 5,7 százalékos mértékben. 9 százalékkal csökkent a szuper prémium kategória. A középkategóriás termékek forgalma 4 százalékkal volt kevesebb a 2013. évinél. „A 2013-as jövedéki adó emelést és az ezt követő fogyasztási visszaesést követően, tavaly kezdett magára találni a magyar sörpiac. Óvatosan optimisták vagyunk a növekedési lehetőségeket illetően, feltéve hogy folytatódik a gazdasági konjunktúra és sikerül kiszámítható és tervezhető szabályozási környezetet teremteni a söriparnak a kormányzattal együttműködésben” – mondta dr. Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója.
A magyar söripar 1687 főt foglalkoztatott tavaly. Ez megfelel a 2013-as szintnek. Az iparág közvetetten, beszállítóin és kereskedelmi, vendéglátó, valamint logisztikai partnerein keresztül további 25,000 munkahelyet tart fenn. A közterhekhez növekvő mértékben, tavaly 66,2 milliárd forinttal járultak hozzá a sörgyártók. Ebből a legjelentősebb tételt a jövedéki adó teszi ki, amely 37 milliárdról 38,7 milliárd forintra nőtt egy év alatt.
A sörgyártók csúcsra járatták az önkéntesen kiépített csomagolás visszagyűjtő programjaikat. Betétdíj ellenében a sörösüvegek több mint 90 százalékát váltották vissza a fogyasztók. A kereskedelmi egységekbe országosan kihelyezett 180 visszaváltó automatával pedig 100 millió alumínium dobozt hasznosítottak újra. Ez a teljes hazai kibocsátás több mint 18 százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.