BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mobilra váltanak az élet minden területén

Első a mobil – többször is elhangzott ez a gondolat tegnap az SM 2015 (Smartmobil) konferencián, és az előadások alapján ez nem csupán a rendezvény fő témája miatt van így, hanem tulajdonképpen már a mindennapokban is, legyen szó akár egyéni, akár üzleti felhasználókról. Ganna Yevtushenko, a PayPal közép- és kelet-európai üzletfejlesztési igazgatója például arról beszélt, hogy egyre többünk számára szinte az első dolog reggelente az e-mailek megtekintése az okostelefonon.

Persze ennél sokkal többre használják ezeket az eszközöket, így például egy friss felmérés szerint az okosmobil-tulajdonosok 33 százaléka már fizetett készüléke segítségével. Ennek alapján nem meglepő, hogy rendkívül gyorsan nő a mobillal történő vásárlások értéke, 2013 és 2016 között évente átlagosan 40 százalék feletti növekedés várható ebben a szegmensben.

Az IBM-nél egy külön részleget hoztak létre az „Első a mobil” mottóval, ráadásul a cég tavaly júliusban stratégiai együttműködési megállapodást kötött az Apple-el üzleti célú mobilalkalmazások létrehozására – mondta el előadásában Rainer Pirker, az IBM MobileFirst részlegének regionális vezetője. Ennek eredményeként már több mint 20 applikáció készült el, az év végére ez a szám 100-ra emelkedik és a tervek szerint összesen 150 lesz majd.

A dolgok internete (IoT – internet of things) és a köré épülő megoldások jelenthetik a kitörési pontot a hazai informatikai szektor számára – mutatott rá az SM 2015 konferencián Vityi Péter, az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetségének alelnöke. A szervezet adatai szerint az elmúlt három évben 60 százalékkal bővült a magyar szoftverexport, és ha megfelelően használják fel a következő években a rendelkezésre álló uniós forrásokat, akkor öt év alatt megduplázódhat az értéke. Továbbra is komoly problémát jelent azonban a szakemberhiány, becslések szerint 10 ezer betöltetlen állás van a szektorban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.