BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Uber is vinné a Nokia térképes üzletágát

Kemény küzdelem indulhat a Nokia térkép-üzletágáért, a The New York Times információi szerint ugyanis az Uber is szemet vetett a szolgáltatásra. A taxizást alaposan felforgató, fuvarrendelő mobilalkalmazást működtető társaság a lap beszámolója alapján 3 milliárd dollárt fizetne a finn társaság megoldásáért.

Ez annak fényében nem is annyira meglepő, hogy a Uber egyre inkább logisztikai szolgáltatóként pozicionálja magát, a közelmúltban arról érkezett hír, hogy újabb városokban indították el az étel házhozszállítást, és tesztelik a csomagkiszállítást is. A cég egyelőre a Google Maps-re hagyatkozik, ám ezen a függőségen most változtatnának.

A Nokia még a múlt hónapban közölte, hogy fontolóra vették a térkép-üzletáguk eladását. A szolgáltatásra már eddig is több jelentkező akadt. Egy kockázati tőkecég mellett több német autógyártó – a Mercedes-Benz, a BMW és az Audi – közösen, konzorciumban igyekszik megszerezni a megoldást. A The New York Times információi szerint akár már májusban bejelenthetik a Nokia részlegének értékesítését, azonban az sem kizárt, hogy a Uber beszállásával egy elhúzódó licit-háború kezdődik.

A fuvarrendelő alkalmazást fejlesztő társaság a közelmúltban több lépést is tett annak érdekében, hogy erősítse helyzetét a digitális térképek piacán. Márciusban megvásárolták a térkép-szoftverekkel foglalkozó deCarta nevű vállalatot, és a területen járatos fejlesztőket is felvettek az utóbbi néhány hónapban.

Míg a mobilos felhasználók körében egyértelműen a Google Maps a piacvezető – becslések szerint egymilliárdan használják az alkalmazást okostelefonról –, addig az autókba előretelepített navigációs rendszereknál a Nokia megoldása vezet. A finn társaság berlini központú térkép üzletága világszerte mintegy 6000 főt foglalkoztat. A részleg tavaly 1,1 milliárd dolláros bevételt ért el, ami a Nokia teljes forgalmának valamivel kevesebb mint 8 százaléka volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.