Magyarországon a működő társas vállalkozások száma 2015 első negyedévében ugyan csökkent, de még így is közel 18 lakosra jut egy vállalkozás, ami igen magas szám.
A közlemény szerint 2013 közepén állt meg a magyar cégek számának növekedése, és azóta havi szinten csak 2000 közeli vállalkozás alakul, míg korábban volt olyan is, amikor havonta 7000 újonnan alapított céget regisztráltak. Mivel közel két éve megállt a magyar vállalkozások számának növekedése, így a korábban jellemző cégalapítási láz egy ideig nem tér vissza - írták.
A törvényi változások a múltban is jelentősen befolyásolták a cégalapítási kedvet, de a változtatások életbelépése előtt kiemelkedő cégalapítási adatok voltak jellemzőek: 2014 márciusában kiugróan megemelkedett az új vállalkozások száma, mivel a tavalyi év közepéig még 500 ezer forintos törzstőkével is lehetőség volt cégalapításra.
Az elemzés rámutat: míg tavaly márciusban 4500 új vállalkozást jegyeztek be, addig idén márciusban mindössze 2340-et. 2014 első negyedévében 10 ezernél valamivel több új vállalkozást alapítottak, 2015 ugyanezen időszakában pedig már csak alig több mint 6500-at.
Idén januárban és februárban az egy évinél korábbihoz képest 22-23 százalékkal kevesebb céget hoztak létre, márciusban azonban már 52 százalékkal kevesebb új társas vállalkozást alapítottak, mint 2014 első tavaszi hónapjában. Ez az összesen 34 százalékos csökkenés az új cégek számában az idei és a tavalyi negyedév között magas, de nagyrészt a már említett törvényi változásnak tudható be - közölték.
Az elemzésből kiderült, hogy a legtöbb iparágban csökkent a működő cégek száma. A legnagyobb mértékű csökkenés a papíriparban, az építőiparban, a fafeldolgozás terén történt, a mértéke 4 százaléknál is magasabb. A vegyiparban, az élelmiszer-, ital-, dohánytermék-gyártás és a mezőgazdaság területén nőtt mindössze a cégek száma, bár a növekedés itt sem haladta meg 2014. április 1. és 2015. április 1. között a negyed százalékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.