Az első negyedévben mindössze 2,7 millió táblagépet adtak el Közép- és Kelet-Európában az IDC adatai szerint, ami 20 százalékos zuhanást jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A jelentős visszaesésben több tényező is szerepet játszott, ám valószínűleg a legnagyobb hatása az ukrajnai válságnak volt, ami miatt nem csak Ukrajnában, de Oroszországban is nagyot csökkent a kereslet. Emellett a térség valutáihoz képest sokat erősödő dollár sem könnyítette meg a gyártók és forgalmazók dolgát, hiszen így eszközeiket csak magasabb áron tudtak eladni. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a 2013-as nagy felfutást követően a régió piacai is kezdenek telítődni, így egyre kevesebben vannak azok, akik megengedhetik maguknak, hogy táblagépet vásároljanak, de még nem szerezték be azokat.
Az IDC elemzése szerint a legnagyobb növekedési potenciál az úgynevezett 2-in-1 vagyis kettő az egyben, billentyűzetre és tabletre szétszedhető készülékekben rejlik, amelyek nagyobb tárhelyet, hosszabb akkumulátor időt, illetve a legújabb modelleknél már 4G-s kommunikációs lehetőséget kínálnak. A KKE régióban a legtöbb táblagépet a Samsung tudta eladni az év első három hónapjában, a közel 640 ezres értékesítés azonban 10 százalékot meghaladó csökkenést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.
A térségben az öt legnagyobb gyártó közül négy tapasztalt jelentős visszaesést, az Apple esetében például majdnem 63 százalékos volt a zuhanás éves összevetésben az IDC elemzése szerint, és mindössze 158 ezer iPad-et tudtak értékesíteni. Ez egyben azt is jelentette, hogy a 2014 első negyedévében elfoglalt második helyről visszacsúsztak a harmadik pozícióba. De közel hatvan százalékos forgalom csökkenés volt az Asus-nál és a Prestigo-nál is. A legnagyobb gyártók közül egyedül a Lenovo-nál volt pozitív változás, igaz a kínai cég a múlt év második felében kezdte igazán felfuttatni a tablet-értékesítését a régióban. A társaság készülékeiből 359 ezer kelt el a január-márciusi időszakban Közép- és Kelet-Európában, ami 20 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbival összevetve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.