BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Esett a tabletek forgalma a régióban

Az első negyedévben mindössze 2,7 millió táblagépet adtak el Közép- és Kelet-Európában az IDC adatai szerint, ami 20 százalékos zuhanást jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A jelentős visszaesésben több tényező is szerepet játszott, ám valószínűleg a legnagyobb hatása az ukrajnai válságnak volt, ami miatt nem csak Ukrajnában, de Oroszországban is nagyot csökkent a kereslet. Emellett a térség valutáihoz képest sokat erősödő dollár sem könnyítette meg a gyártók és forgalmazók dolgát, hiszen így eszközeiket csak magasabb áron tudtak eladni. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a 2013-as nagy felfutást követően a régió piacai is kezdenek telítődni, így egyre kevesebben vannak azok, akik megengedhetik maguknak, hogy táblagépet vásároljanak, de még nem szerezték be azokat.

Az IDC elemzése szerint a legnagyobb növekedési potenciál az úgynevezett 2-in-1 vagyis kettő az egyben, billentyűzetre és tabletre szétszedhető készülékekben rejlik, amelyek nagyobb tárhelyet, hosszabb akkumulátor időt, illetve a legújabb modelleknél már 4G-s kommunikációs lehetőséget kínálnak. A KKE régióban a legtöbb táblagépet a Samsung tudta eladni az év első három hónapjában, a közel 640 ezres értékesítés azonban 10 százalékot meghaladó csökkenést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.

A térségben az öt legnagyobb gyártó közül négy tapasztalt jelentős visszaesést, az Apple esetében például majdnem 63 százalékos volt a zuhanás éves összevetésben az IDC elemzése szerint, és mindössze 158 ezer iPad-et tudtak értékesíteni. Ez egyben azt is jelentette, hogy a 2014 első negyedévében elfoglalt második helyről visszacsúsztak a harmadik pozícióba. De közel hatvan százalékos forgalom csökkenés volt az Asus-nál és a Prestigo-nál is. A legnagyobb gyártók közül egyedül a Lenovo-nál volt pozitív változás, igaz a kínai cég a múlt év második felében kezdte igazán felfuttatni a tablet-értékesítését a régióban. A társaság készülékeiből 359 ezer kelt el a január-márciusi időszakban Közép- és Kelet-Európában, ami 20 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbival összevetve.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.