A társaság tavaly június óta összesen 5,5 milliárd dollárnyi tőkét kapott, amelyből globális terjeszkedését, illetve új szolgáltatások bevezetését finanszírozzák. Bár ez a két dolog is komoly beruházást igényel a cég részéről, úgy tűnik még komolyabb pénzköltésre készülnek. Ahogyan arról lapunk is beszámolt, az Uber szintén harcba száll a Nokia térképüzletágának megszerzéséért, amire hárommilliárd dollárt is elköltene.
A fuvarrendelő mobilalkalmazásával a taxizást új alapokra helyező társaság egyre nagyobb erőfeszítéseket tesz annak érdekében is, hogy szélesítse portfólióját, és egyre inkább logisztikai szolgáltatóként pozicionálja magát. Néhány hete derült ki, hogy megkezdték az UberRush nevű szolgáltatás tesztelését, a megoldás keretében napon belül juttatnák el a kereskedőktől megvásárolt termékeket a fogyasztókhoz. A társaság a Los Angeles-i és barcelonai tesztelés után Chicago-ban és New Yorkban is elindította az étel házhozszállító szolgáltatását, az UberEATS-t. A kísérlet az újabb területek meghódítására annak fényében teljesen érthető, hogy a személyszállításból egyre több országban igyekeznek kiszorítani a vállalatot. A taxisok azt nehezményezik, hogy az Uber-sofőrök mindenféle képesítés és a nekik előírt engedélyek nélkül dolgoznak, ami értelemszerűen komoly versenyhátrányt jelent számukra. A múlt évben Európában több demonstrációt is szerveztek a taxisok, és néhány hónapja Budapesten is volt ilyen. Az elmúlt hónapokban több bírósági ítélet is született a szolgáltatás teljes, vagy részbeni betiltására. Ez utóbbi modellt választották Németországban, ahonnan teljesen nem tiltották ki a céget, azonban az ország területén az UberPop szolgáltatás működtetését betiltották.
A taxis alkalmazást tavaly őszi hazai elindulása óta már több tízezren töltötték le Budapesten, és Magyarországon is komoly vitákat generált. Április végén Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter átfogó vizsgálatot rendelt el az Uber ügyében, mivel ahogy fogalmazott, a cég nem tartja be a személyszállítás alapvető személyi és tárgyi feltételeit, és így piaci előnyre tesz szert. A Magyar Nemzet beszámolója szerint az Uber hazai tevékenysége nem a magyarországi cégen keresztül zajlik, így nyilvánvaló, hogy az Uber Hungary érdemi adófizetést sem teljesít. Mivel a vállalkozáson nem folyik keresztül pénz, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a sofőröket kezdte ellenőrizni. Ennek során vizsgálják, hogy teljesítik-e a gazdasági tevékenység feltételeit, és hogy a bevallások megfelelnek-e a valóságnak. Ha szabálysértésen kapják őket, akár 200 ezer forintot is fizethetnek az Uber-sofőrök. Lapunk szerette volna megtudni a társaság álláspontját az ügyben, azonban kérdéseinkre lapzártánkig nem kaptunk válaszokat.
Bevetették a rendőröket
Áprilisban már a rendőrök is beszálltak a Uber elleni harcba Hollandiában, miután az országban a korábbi intézkedések hatástalannak bizonyultak. Hollandiában ugyanis betiltották a szolgáltatást, emellett 10 ezer eurós bírsággal igyekeztek elvenni a sofőrök kedvét a szolgáltatástól, azonban nem hozta meg a várt eredményt. A holland hatóságok márciusban már tartottak egy házkutatást a taxi-alkalmazást működtető vállalat helyi irodájában, a végső lökést a szigorúbb intézkedésekhez azonban valószínűleg az adta, hogy egy razzia során a rendőrség Amszterdamban többtucatnyi Uber-sofőrt kapott el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.