Kína az első számú prioritás az Uber számára, és a társaság már naponta közel egymillió fuvart bonyolít le a távol-keleti országban – többek között ezekről írt a befektetőknek szóló levélben Travis Kalanick, a vállalat társalapítója és vezetője. A mobilalkalmazásra épülő fuvarrendelő szolgáltatást működtető cég jelenleg 11 kínai nagyvárosban van jelen, de a tervek szerint egy éven belül további 50 településen jelennének meg. A társaság vezetője jelezte azt is, hogy a távol-keleti országban rejlő lehetőségek kiaknázása révén még az Egyesült Államoknál is nagyobb piaca lehet az Ubernek. A cég a terjeszkedés felpörgetésére újabb tőkebevonásra készül. Egymilliárd dollárnyi befektetést várnak, a folyamatot még ebben a hónapban elindíthatják.
Szüksége is lesz a társaságnak az erőforrásokra, a kínai piac meghódítása ugyanis korántsem ígérkezik egyszerű feladatnak. Az országban a fuvarrendelő szolgáltatások szegmensében ugyanis egy helyi szereplő, a Didi Kuaidi számít az igazi nagyágyúnak, a cég piaci részesedését 95 százalékra becsülik. A kínai társaság két vállalat fúziójával jött létre idén, és tulajdonosaik között a távol-keleti ország legnagyobb internetes vállalkozásai is megtalálhatók, mint az Alibaba és a Tencent. A Didi Kuaidi szintén tőkebevonásra készül, még júniusban 1 és 1,5 milliárd dollárnyi összeget várnak a befektetőktől. Ha sikerül megvalósítani ezt az elképzelést, 12-14 milliárd dollárra nőhet a vállalkozás értéke.
Az Uber egyébként szintén helyi szövetségessel igyekszik meghódítani a kínai piacot, a Baidu nevű helyi keresőcéggel fogtak össze, amely stratégiai befektetői is a fuvarrendelő társaságban. Az amerikai vállalat a világ legértékesebb startupjának számít, 40-45 milliárd dollár körüli piaci értékkel. Az Uber eddig már több mint ötmilliárd dollárnyi tőkét tudott bevonni. A társaságnak szüksége is van a pénzre, a globális terjeszkedés mellett ugyanis új székházat is építenek San Francisco-ban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.