A felajánlott 400 ezer darabos mennyiség közel háromszorosára érkezett vételi ajánlat. A részvényértékesítéssel az volt a társaság két fő tulajdonosának célja, hogy növekedjen a vállalat részvényforgalma és a lakossági befektetők aránya. Az aukció eredménye alapján bővült a lakossági befektetők aránya, míg a részvények forgalma a későbbiekben folyamatosan növekedhet, így a vállalat papírjai középtávon akár a BÉT Prémium kategóriájába is bekerülhetnek.
Sikeresen zárult a Masterplast Nyrt. két fő tulajdonosának mai részvényaukciója, miután az eladásra felajánlott 400 ezer részvény majdnem háromszorosára, közel 1,2 millió darabra (1.174.464) érkezett vételi ajánlat 7 befektetési szolgáltatótól. Az értékesítési átlagár 549 forint volt, ami 5,6 százalékkal haladja meg a minimumként meghatározott 520 forintos árat. Az aukcióra a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) aukciós rendszerében került sor, az értékesítési árfolyamot többáras algoritmussal állapították meg, míg a részvényeket kártyaleosztásos allokációs móddal osztották szét.
Az aukció lebonyolítója a Concorde Értékpapír Zrt. volt. Az aukció megszervezése során kitűzött célok az eladók szerint teljesülhetnek, mivel az értékesítési adatok alapján a lakossági befektetők aránya bővült, és a részvényforgalom növekedésére is jó esély van, így a vállalat részvényei középtávon akár a BÉT Prémium kategóriájába is bekerülhetnek.
Az értékesítés előzménye, hogy a Masterplast tavaly hirdette meg 2020-ig szóló üzleti stratégiáját, melynek célkitűzése, hogy a vállalat 2020-ra az európai szigetelőanyag-piac meghatározó szereplőjévé váljon.
Ennek érdekében a társaság a következő években termék- és szolgáltatási portfolióját az egyre jobban szerteágazó keresleti igényekhez igazítja. A Masterplast üzleti stratégiájával párhuzamosan meghatározta tőkepiaci stratégiájának főbb irányait is. Ennek alapján stabilan nyereséges működés esetén osztalékfizetés lehetőségét is kilátásba helyezték, amennyiben a társaság nem talál a stratégiai céljainak megfelelő beruházási vagy akvizíciós célpontot. A tavaly 81,6 millió euró árbevételt elérő vállalat középtávú célja, hogy részvényeinek forgalma, likviditása növekedjen, és azok a tőzsde Prémium kategóriájába kerüljenek.
A Masterplast erősen indította a 2015-ös évet: a vegyes iparági környezetben egy százalékkal, 14.935 ezer euróra növelte árbevételét és közel 1 millió euró adózás utáni nyereséget ért el az első negyedévben. A korábban megváltoztatott értékesítési fókusznak, és a működés egyszerűsítésének köszönhetően ebben az időszakban tovább javult a társaság gazdálkodása, gyártás-hatékonysága, miközben logisztikai, személyi költségei csökkentek. A társaság EBITDA-ja az első negyedévben 416 ezer euró volt a bázisidőszak 202 ezer eurós értékével szemben, ami 106 százalékos javulást jelent.
Az adózás utáni eredmény nagymértékű megugrásában – az üzemi szintű eredmény jelentős javulása mellett – fontos szerepet játszottak a pénzügyi tételek is. A Masterplast legnagyobb súlyú piacain tovább élénkült az építőipar az év első három hónapjában, míg a többi piacon továbbra is stagnálás, ill. visszaesés volt tapasztalható. Az első negyedév eredményei alapján a Masterplast idén továbbra is 7 százalékot közelítő, 2016-ban – megfelelő növekedés mellett – 8 százalékos EBITDA mutatót vár. Megfelelő mértékű nyereség elérése esetén a menedzsment a későbbiekben osztalék fizetését is elképzelhetőnek tartja, ha stratégiai céljainak megfelelő beruházási vagy akvizíciós célpont nem kerül a társaság célkeresztjébe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.