Visszavonta a közösségi autózásban érintett személygépkocsik számának korlátozására vonatkozó javaslatát Bill de Blasio, New York polgármestere, ezzel egyelőre elhárult az akadály az Uber és az ahhoz hasonló szolgáltatások gyors fejlődése elől. Az eredeti elképzelések szerint New Yorkban a következő egy évben legfeljebb egy százalékkal növelhették volna a közösségi autós kezdeményezések a sofőrök számát, ami az Uber esetében azt jelentette volna, hogy nagyjából 200 új partner csatlakozhatott volna a céghez.
A korlátozás egyéves időtartama alatt egy vizsgálatot végeztek volna arról, hogy milyen hatással vannak az amerikai nagyváros közlekedésére az ilyen szolgáltatások. A most létrejött megállapodás lényegében eltörölte a tervezett korlátozást, emellett egy évről négy hónapra csökkentette a vizsgálat időtartamát. Ez persze nem zárja ki azt, hogy a jövőben bevezessenek felső határt arra, hogy milyen ütemben nőhet a közösségi autós szolgáltatásoknak dolgozó sofőrök száma. Az együttműködés keretében az Uber vállalta, hogy részletes forgalmi statisztikákat ad át a New York-i hatóságoknak.
„Nagyon örülünk, hogy sikerült megegyeznünk Bill de Blasio polgármester úr hivatalával, valamint a város vezetésével abban, hogy közösen kezdeményezünk egy, a városi közlekedéssel kapcsolatos átfogó kutatást. Már ezt megelőzően is együtt dolgoztunk annak érdekében, hogy bővítsük a munkavállalási lehetőségeket, és elősegítsük a mobilitás fejlődését. A városvezetéssel együttműködve egy fenntarthatóbb, megbízhatóbb közlekedési rendszert tudunk üzemeltetni” – fogalmazott Josh Mohrer, az Uber New York-i vezetője.
A vállalat az elmúlt néhány évben hatalmas fejlődésen ment át, és komoly hatással volt a taxispiacra ott, ahol megjelent, ugyanakkor komoly jogi harcra is kényszerül számos országban. Az Európai Unióban többek között Spanyolországban, Hollandiában, Németországban, Franciaországban indultak eljárások a cég ellen, és több korlátozó intézkedést is hoztak.
A vállalat a héten jelentette be, hogy egy barcelonai bíró úgy döntött, az Európai Unió Bírósága elé viszi a cég ügyét, így ennek a testületnek kell majd döntést hoznia arról, hogy az egyes országok jogszabályai, amelyeket az Uberhez hasonló szolgáltatóknál alkalmaznak, megfelelnek-e az uniós törvényeknek. Emellett az Európai Bizottság vizsgálja a társaság panaszait, amelyeket a németországi korlátozások miatt tettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.