Jelenleg több mint 12 ezer gépjármű-kereskedő működik hazánkban, közülük éves szinten közel 500 ellen indul felszámolási eljárás, áll a Bisnode nemzetközi cégminősítő jelentésében. Ez az elmúlt 12 hónapra vonatkozóan mintegy 4 százalékos bedőlési arányt jelent, ami magasabb, mint az országos 2,75 százalékos fizetésképtelenségi arány, azonban korábban sokkal rosszabb volt a helyzet.
Hiába viszont a mérsékelt javulás, a piacon az új autók eladási adatai nem kecsegtetnek a szektor gyors beindulásával. A forgalomba helyezett új gépkocsik háromnegyede ráadásul céges, míg a magáneladások csak a piac 25 százalékát teszik ki. A használtautó-piac ennél jóval nagyobb és javuló tendenciát mutat, mivel évente nagyjából félmillió autó cserél gazdát Magyarországon. Ez a szám ráadásul még növekszik is, mivel az okmányirodák adatai szerint a használt autók vásárlásának trendje pozitív Magyarországon. A válság éveiben jellemzően 420 ezer autót adtak el, 2014-ben már csaknem 492 ezer jármű cserélt gazdát, az első negyedéves adatok alapján pedig az idén több mint 530 ezer átírás várható.
Pozitív trendre utal a Bisnode szerint az is, hogy az elmúlt években önszántából jóval kevesebb, az ágazatban működő cég választotta a cégbezárást, azaz a végelszámolást, mint korábban. 2013 óta a korábbi évekkel ellentétben alig történt végelszámolás a szektorban, 2013-ban és 2014-ben pedig 2011-hez képest tizedére csökkent a végelszámolások száma.
Az eddigi számok alapján arra lehet következtetni, hogy 2015-ben is hasonlóan alacsony szinten marad a végelszámolások mennyisége a szektorban. Az iparágra jellemző, hogy azok, akik eddig talpon maradtak, és tudják fizetni a számláikat, az elmúlt években stabilizálódtak, kitartanak, és csak kevesek döntenek a cégbezárás mellett. Az iparágban azonban új cég alapítására is egyre kevesebben vállalkoznak. Míg 2011-ben például egy év alatt több mint 1400 új vállalkozás alakult a szektorban, addig tavaly alig 1100.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.