Összefogott az Uber és az okostelefonokat gyártó Xiaomi, az együttműködés egyelőre két ázsiai piacot érint, azonban ha sikeresnek bizonyul az új üzleti modell, könnyen elképzelhető, hogy szélesebb körben is elterjesztik.
A megoldás lényege, hogy az Uber applikációját használva lehet megrendelni a kínai társaság Mi Note okosmobiljait ugyanúgy, mintha egy fuvart kérne a felhasználó. Ráadásul az Uber-szolgáltatáshoz rendelt hitelkártyával azonnal ki is lehet fizetni a készüléket, amit aztán az amerikai céggel szerződésben álló sofőrök juttatnak el a fogyasztókhoz.
A két vállalat együttműködése rendkívüli módon leegyszerűsíti az online vásárlás folyamatát, ráadásul olyan kiszállítási határidőt kínál, amely egyelőre elérhetetlennek tűnik a „hagyományos” online értékesítésben. A Xiaomi közlése szerint ugyanis akár néhány percen is megkaphatják az új készüléket a legszerencsésebb fogyasztók, de valószínűleg egy óránál többet senkinek nem kell majd várnia. A különleges együttműködés ma indul Malajziában és Szingapúrban, a kínai gyártó új eszközeinek piaci bevezetésével.
A Xiaomi az interneten keresztül értékesíti okostelefonjait, ennek is köszönhető, hogy még a komolyabb tudású készülékeket is igen kedvező áron képesek kínálni. A társaság ugyanakkor egyelőre főként Kínában, illetve Indiában ismert. A mostani lépéssel további ázsiai piacokon érhetnek el komoly méretű felhasználói réteget.
A közelmúltban megjelentek Brazíliában is, ami azt mutatja, hogy készülnek a globális jelenlétre. Az Uber kapcsán egy ideje nem titok, hogy a személyszállítás mellett igyekeznek más területeken is megjelenni. A hírek szerint étel-házhozszállítás, illetve az interneten vásárolt csomagok kiszállítása is szóba jöhet, mindkét megoldást tesztelik már néhány helyszínen.
Az egyértelmű, hogy az online kiskereskedelemben egyre fontosabb tényezővé válik a logisztikai szolgáltatások minősége és gyorsasága. A szektor legnagyobb szereplői már nem is az egy napos, hanem a vásárlás napján történő kiszállítás bevezetésén dolgoznak.
Egy ilyen iparági környezetben komoly versenyelőnyt jelenthet, ha mindössze néhány perc, esetleg egy óra alatt jut el a megvett termék a fogyasztóhoz. Az Uber folyamatosan bővülő globális jelenlétének, illetve nagyszámú sofőrjének köszönhetően a nagyvárosokban akár komoly kihívója is lehet a csomagkiszállítást jelenleg uraló futár, gyorspostai, illetve logisztikai szolgáltatóknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.