A hét százalékot sem érte el az okostelefon-piac növekedése a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest a TrendForce elemzése szerint. A cég a nagy piackutató társaságok közül elsőként adott ki előzetes adatokat arról, hogy mennyi okosmobilt vásároltak az április–júniusi időszakban, és bár az Apple esetében némileg túlbecsülték a forgalmat, az általuk közölt információkból jól kirajzolható, milyen folyamatok mennek végbe ebben a szegmensben.
A TrendForce közlése alapján 304 millió készüléket tudtak eladni a gyártók világszerte a második negyedévben, míg egy évvel korábban 284,7 milliós volt a forgalom. A friss adatok hatására a társaság lefelé módosította a 2015-re vonatkozó előrejelzését, várakozásaik szerint 8,2 százalékos lehet a fejlődés az eladott okostelefonok számában, míg korábban 11,6 százalékos bővülést jósoltak erre az évre. Az új prognózis egyébként hatalmas visszaesést jelent a növekedési ütemben, hiszen 2014-ben még 26,5 százalékos fejlődést mértek ebben a szegmensben.
A folyamat hátterében egyértelműen a kínai piacon tapasztalható tendenciák állnak, a távol-keleti országban tapasztalható hatalmas kereslet az elmúlt években meghatározó szerepet játszott a szektor gyors növekedésében, azonban az idén kifulladni látszik a lendület. A TrendForce adatai alapján 126 millió okosmobilt tudtak eladni az április–júniusi időszakban, ez mindössze ötmilliós növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
A gyártók globális rangsorát a Samsung vezeti, piaci részesedése a második negyedévben 26,8 százalék volt, ez minimális visszaesést jelent 2014 hasonló időszakához viszonyítva.
A dél-koreai gyártó a Galaxy S6 és S6 Edge-nek köszönhette, hogy megőrizte részesedését, a cég összesen több mint 81,4 millió okostelefont tudott eladni. A második pozíciót az Apple szerezte meg, az amerikai vállalat ugyanakkor jelentős előrelépést produkált, hiszen míg 2014 második három hónapjában még csak a piac 12 százalékát tudhatta magáénak, addig idén ebben a periódusban már 16,4 százalékát.
A gyártói rangsor élmezőnyében két kínai társaság is megtalálható. A Huawei, amely a globális szinten a harmadik legtöbb készüléket adta el az április–júniusi időszakban, Kínában megszerezte a piacvezető szerepet. Mindössze néhány év alatt vált az okostelefon-szegmens meghatározó gyártójává a Xiaomi, amely egy éve még fel sem fért az öt legnagyobb piaci szereplőt bemutató listára, idén pedig már 5,9 százalékos részesedéssel a negyedik.
Míg az okosmobiloknál meredeken zuhan a növekedés üteme, egy másik okoseszköznél a jelek szerint most kezd beindulni igazán a fejlődés. A Strategy Analytics becslése szerint a második negyedévben 5,3 millió okosórát értékesítettek világszerte, míg egy évvel korábban még csak egymilliót.
A bővülés elsősorban az Apple Watchnak volt köszönhető, az áprilisban piacra dobott készülékből a Strategy Analytics számításai szerint négymilliót adtak el. Az Apple kedden hozta nyilvánosságra a júniusban zárult üzleti negyedévére vonatkozó adatokat, azonban az okosóra értékesítési adatait nem hozták nyilvánosságra. A piackutató elemzése szerint a Samsung mindössze 400 ezer okosórát tudott eladni a második negyedévben, ez 300 ezres visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.