BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Stabilan vezet a Samsung

A második negyedévben 304 millió okostelefont adtak el világszerte a TrendForce előzetes adatai alapján, ami az elmúlt időszakban megszokottnál jóval lassabb növekedést jelent. A piacot a Samsung és az Apple uralja, ahogyan az okosórák szegmensét is, ahol több mint ötszörös fejlődést mért a Strategy Analytics.

A hét százalékot sem érte el az okostelefon-piac növekedése a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest a TrendForce elemzése szerint. A cég a nagy piackutató társaságok közül elsőként adott ki előzetes adatokat arról, hogy mennyi okosmobilt vásároltak az április–júniusi időszakban, és bár az Apple esetében némileg túlbecsülték a forgalmat, az általuk közölt információkból jól kirajzolható, milyen folyamatok mennek végbe ebben a szegmensben.

A TrendForce közlése alapján 304 millió készüléket tudtak eladni a gyártók világszerte a második negyedévben, míg egy évvel korábban 284,7 milliós volt a forgalom. A friss adatok hatására a társaság lefelé módosította a 2015-re vonatkozó előrejelzését, várakozásaik szerint 8,2 százalékos lehet a fejlődés az eladott okostelefonok számában, míg korábban 11,6 százalékos bővülést jósoltak erre az évre. Az új prognózis egyébként hatalmas visszaesést jelent a növekedési ütemben, hiszen 2014-ben még 26,5 százalékos fejlődést mértek ebben a szegmensben.

A folyamat hátterében egyértelműen a kínai piacon tapasztalható tendenciák állnak, a távol-keleti országban tapasztalható hatalmas kereslet az elmúlt években meghatározó szerepet játszott a szektor gyors növekedésében, azonban az idén kifulladni látszik a lendület. A TrendForce adatai alapján 126 millió okosmobilt tudtak eladni az április–júniusi időszakban, ez mindössze ötmilliós növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
A gyártók globális rangsorát a Samsung vezeti, piaci részesedése a második negyedévben 26,8 százalék volt, ez minimális visszaesést jelent 2014 hasonló időszakához viszonyítva.

A dél-koreai gyártó a Galaxy S6 és S6 Edge-nek köszönhette, hogy megőrizte részesedését, a cég összesen több mint 81,4 millió okostelefont tudott eladni. A második pozíciót az Apple szerezte meg, az amerikai vállalat ugyanakkor jelentős előrelépést produkált, hiszen míg 2014 második három hónapjában még csak a piac 12 százalékát tudhatta magáénak, addig idén ebben a periódusban már 16,4 százalékát.

A gyártói rangsor élmezőnyében két kínai társaság is megtalálható. A Huawei, amely a globális szinten a harmadik legtöbb készüléket adta el az április–júniusi időszakban, Kínában megszerezte a piacvezető szerepet. Mindössze néhány év alatt vált az okostelefon-szegmens meghatározó gyártójává a Xiaomi, amely egy éve még fel sem fért az öt legnagyobb piaci szereplőt bemutató listára, idén pedig már 5,9 százalékos részesedéssel a negyedik.

Míg az okosmobiloknál meredeken zuhan a növekedés üteme, egy másik okoseszköznél a jelek szerint most kezd beindulni igazán a fejlődés. A Strategy Analytics becslése szerint a második negyedévben 5,3 millió okosórát értékesítettek világszerte, míg egy évvel korábban még csak egymilliót.

A bővülés elsősorban az Apple Watchnak volt köszönhető, az áprilisban piacra dobott készülékből a Strategy Analytics számításai szerint négymilliót adtak el. Az Apple kedden hozta nyilvánosságra a júniusban zárult üzleti negyedévére vonatkozó adatokat, azonban az okosóra értékesítési adatait nem hozták nyilvánosságra. A piackutató elemzése szerint a Samsung mindössze 400 ezer okosórát tudott eladni a második negyedévben, ez 300 ezres visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.