Csaknem 3300 forintot költenek online tanulásra a magyar háztartások, ami 50 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A tavalyinál hárommal több – összesen 19 – technológiai eszközzel rendelkeznek, és tagjaik közül minden harmadik ember hetente legalább egyszer olvas e-könyvet és digitális magazint – a többi között ez is kiderült a Samsung Techonomic Index 2015 kutatásából. A felmérés, amelyet 18 országban 18 ezer ember megkérdezésével végeztek, és amely azt is vizsgálta, miként viszonyulnak a magyarok a modern technológiához, a vállalat eddigi legnagyobb európai fogyasztókutatása.
Magyarországon drasztikusan nőtt a táblagépek előtt töltött idő is: míg tavaly átlagosan 14 percet használtak ilyen eszközt a válaszadók, addig az idei eredmények szerint már több mint egy órát. Online – azaz streaming – televíziós tartalomért 42 százalékkal több magyar fizetett, mint 2014-ben. A tavaly mért 41 százalékhoz képest már minden második háztartás rendszeresen költ edukációs tartalmakra, és a skála széles: a „csináld magad” videóktól az online egyetemi kurzusokig terjed. A megkérdezettek harmada legalább hetente egyszer tölt le tanulással kapcsolatos tartalmat – 2014-ben ez az arány még csak 20 százalék volt. E-könyvekre és digitális magazinokra 2500 forintot költünk havonta, zenékre ugyanennyit, filmekre viszont valamivel több mint 2700 forintot. Mobilos játékokkal naponta átlagosan 48 percet töltenek a magyarok, és havonta 3800 forintért vásárolnak ilyen alkalmazásokat.
A naponta tévézéssel töltött idő csaknem fél órával nőtt 2014-hez képest: jelenleg 170 perc. Ennél többet – több mint 3 órát – csak a számítógépek és a laptopok előtt töltenek az emberek a felmérés eredményei szerint. A új családi idill pedig: otthon, tévénézés közben facebook-ozni, és internetezni. Konyhai berendezést egy átlagos háztartás naponta jellemzően 1 óra 14 percet használ, ami éppen negyedórával több, mint tavaly.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.