BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többet tanulnak online a magyar háztartások

Csaknem 3300 forintot költenek online tanulásra a magyar háztartások, ami 50 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A tavalyinál hárommal több – összesen 19 – technológiai eszközzel rendelkeznek, és tagjaik közül minden harmadik ember hetente legalább egyszer olvas e-könyvet és digitális magazint – a többi között ez is kiderült a Samsung Techonomic Index 2015 kutatásából. A felmérés, amelyet 18 országban 18 ezer ember megkérdezésével végeztek, és amely azt is vizsgálta, miként viszonyulnak a magyarok a modern technológiához, a vállalat eddigi legnagyobb európai fogyasztókutatása.

Magyarországon drasztikusan nőtt a táblagépek előtt töltött idő is: míg tavaly átlagosan 14 percet használtak ilyen eszközt a válaszadók, addig az idei eredmények szerint már több mint egy órát. Online – azaz streaming – televíziós tartalomért 42 százalékkal több magyar fizetett, mint 2014-ben. A tavaly mért 41 százalékhoz képest már minden második háztartás rendszeresen költ edukációs tartalmakra, és a skála széles: a „csináld magad” videóktól az online egyetemi kurzusokig terjed. A megkérdezettek harmada legalább hetente egyszer tölt le tanulással kapcsolatos tartalmat – 2014-ben ez az arány még csak 20 százalék volt. E-könyvekre és digitális magazinokra 2500 forintot költünk havonta, zenékre ugyanennyit, filmekre viszont valamivel több mint 2700 forintot. Mobilos játékokkal naponta átlagosan 48 percet töltenek a magyarok, és havonta 3800 forintért vásárolnak ilyen alkalmazásokat.

A naponta tévézéssel töltött idő csaknem fél órával nőtt 2014-hez képest: jelenleg 170 perc. Ennél többet – több mint 3 órát – csak a számítógépek és a laptopok előtt töltenek az emberek a felmérés eredményei szerint. A új családi idill pedig: otthon, tévénézés közben facebook-ozni, és internetezni. Konyhai berendezést egy átlagos háztartás naponta jellemzően 1 óra 14 percet használ, ami éppen negyedórával több, mint tavaly.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.