A Xiaomi mobiltelefon-gyártó összesen 34,7 millió okostelefont adott el az idei első fél évben, 33 százalékkal többet az egy évvel korábbinál – számolt be a Reuters.
Ezzel az egyébként már lassuló kínai piacnál jobban teljesített, és kiemelkedő eredményt ért el – fogalmazott közleményében a legértékesebb kínai startupnak tartott vállalat vezérigazgatója, Lei Jun. Ágazati elemzők viszont arra figyelmeztettek, hogy a féléves eladási szám kisebb az egész éves cél alsó értékének a felénél; tavaly a Xiaomi még 100 milliós értékesítést tűzött ki célul 2015-re, ezt az elmúlt hónapokban visszavették 80-100 millióra.
Az is igaz viszont – teszik hozzá –, hogy a mobiltelefonok piaca jellemzően a második fél évben, az ajándékozási szezonban szokott erősebb lenni. A cég a iPhone-ok olcsóbb, de ugyanolyan dizájnos alternatívájaként kínálja androidos készülékeit, és Kínán kívül is terjeszkedni akar, nemrég jelent meg Indiában és Brazíliában is. A külföldi terjeszkedést a The Wall Street Journal szerint az is motiválja, hogy a kínai okostelefon-piac kezd telítődni, és a tavalyi első fél évben még három számjegyű forgalombővülést elérő Xiaominak odahaza olyan konkurensekkel kell állnia a versenyt, mint a Lenovo vagy a Huawei.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.