BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az új iPhone elé akar vágni mindenki

A héten több kínai okostelefon-gyártó is új készülékeket mutatott be, a társaság aktivitását az indokolja, hogy eszközeiket még az Apple szeptemberi nagy bejelentése előtt szeretnék megismertetni a nyilvánossággal. Tegnap a Xiaomi is előjött az új nagyágyúval, az 5,5 hüvelykes csúcsmobil alapverziója csak 128 dollárba kerül.

Teljesítményt olcsón – ez a Xiaomi egyik fő célkitűzése, és a kínai okosmobilgyártó legújabb eszköze tökéletesen illeszkedik ebbe a stratégiába. A tegnap bemutatott Redmi Note 2 méretét, képességeit és funkcionalitását tekintve a felső kategóriás készülékek közé tartozik, árazásában viszont inkább a közepes eszközöket idézi. A telefon 5,5 hüvelykes kijelzőt kapott, vagyis már a phablet kategória alsó határán van.

A teljesítményt a MediaTek legújabb, nyolcmagos (2x4), 2,2 gigaherzes processzora biztosítja. A Xiaomi újdonsága 13 megapixeles hátoldali és 5 megapixeles első kamerát kapott, az alapváltozat 16 gigabájtos tárhelyű. Ennél a készüléknél debütál a kínai társaság új, MIUI7 operációs rendszere, amelyet az Android alapjaira fejlesztettek. A legolcsóbb verzió mindössze 128 dollárba, vagyis 36 ezer forintba kerül, igaz, ezért a két használható SIM kártya közül csak az egyiknél lesz elérhető a 4G-s szolgáltatás. Az alapváltozat ára 144 dollár, itt már mindkét SIM kártyánál használható a 4G, míg a legdrágább, 32 gigabájtos tárhelyet kínáló eszközt 160 dollárért lehet megvenni.

Ezzel az eszközzel komoly lépést tehet a Xiaomi afelé, hogy megőrizze a második negyedévben elért vezető pozícióját a kínai okostelefon-piacon. Az új csúcsmodell mostani bemutatása jó időzítésnek tűnik, amit az is jelez, hogy Kína több gyártója is ezen a héten jelentette be újdonságait. Az egyik legismertebb, a Lenovo például egy újabb almárkával, a ZUK-kal hívta fel magára a figyelmet, az ehhez a brandhez tartozó eszközök a 300 dollár körüli vagy annál olcsóbb telefonok kategóriájában versenyeznek riválisaikkal. Egy kisebb gyártó, a Qiku is a hétre időzítette újdonságainak a bemutatását.

A sietség nem véletlen, ugyanis vészesen közeleg az az időpont, amikor az Apple nyilvánosságra hozza, hogy milyen készülékkel tervezi letarolni a piacot az év végén. A kínai cégek igyekeznek kihasználni a hátralévő időt, és minél nagyobb médiafigyelmet biztosítani termékeiknek. Az amerikai vállalat várhatóan szeptember 9-én mutatja be az iPhone-ok új generációját, és azt követően szinte biztos, hogy hetekig ez lesz a figyelem középpontjában. Az Apple új eszközeiről már hónapok óta érkeznek kiszivárgott fotók, és számos találgatás jelent meg a technikai jellemzőikről is. Úgy tűnik, ezek a modellek már a Force Touch-technológiával készülnek majd, vagyis képesek lesznek érzékelni, hogy milyen erővel nyomják a kijelzőt, amihez különböző funkciókat lehet rendelni. Emellett egy friss hír szerint megerősített hátlappal érkeznek – mint emlékezetes, a tavaly piacra dobott telefonoknál komoly botrány lett abból, hogy viszonylag könnyen elhajlottak, ha nagy erőhatás érte őket. A nevet illetően még nagy a bizonytalanság, az iPhone 6s és 6s Plus mellett az iPhone 7 elnevezés is szerepel a lehetőségek között. Az ugyanakkor egyértelmű, hogy az Apple rekordot vár ezektől a készülékektől is, hiszen minden korábbinál többet, 85-90 millió közöttit rendeltek belőlük az év utolsó hónapjaira.

Speciális modell

A Xiaomi a második negyedévben Kínában a legnagyobb, globálisan pedig a negyedik számú okostelefon-gyártó volt az eladások alapján. A cég a viszonylag olcsó, mégis a prémium modelleknek megfelelő funkciókat kínáló készülékeinek köszönheti a sikereit. A jó termékhez újszerű marketing is párosul, a cég ugyanis a közösségi média, valamint a különleges aktivitások erejére épít. Sokat számít az is, hogy a kínai társaság az interneten értékesíti termékeit, ami számottevő költségmegtakarítást hoz, és ezt érvényesíthetik az áraikban is.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.