A második negyedévben a Masterplast javuló iparági környezetben az előző évihez képest 8,2 százalékkal, 22,8 millió euróra növelte árbevételét. A cég a tavalyi év hasonló időszakához képest meghatszorozta első féléves adózott eredményét, amely így elérte az 1,8 millió eurót.
A negyedév során felpörgött a saját termékek gyártása, ami egyrészt a személyi jellegű költségek növekedésével, másrészt a működés hatékonyságának javulásával járt - közölte a cég.
A nyersanyagárak és a devizaárfolyam-változások kedvezőtlenek voltak a vállalat szempontjából, így összességében a termékek átlagárrése csökkent, amit szállítási- és egyéb költségmegtakarításokkal ellensúlyozott a cégcsoport.
A vállalat kamatkiadásai tovább csökkentek, miközben a kedvezőtlen árfolyamváltozásokat ellensúlyozta a sikeres devizafedezeti politika - írták.
A társaság EBITDA-ja a második negyedévében 1,7 millió euró volt a bázis időszak 1,5 millió eurós értékével szemben, ami mintegy 11 százalékos eredményjavulásnak felel meg.
Tibor Dávid, a Masterplast Nyrt. elnök-vezérigazgatója az üzleti környezet további javulásával számol az év során, így 2015-ben elérhetőnek tartja a 7 százalékot közelítő, míg megfelelő növekedés mellett 2016-ban a 8 százalékos EBITDA mutatót is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.