BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mobilfizetés tévével

A Samsung okostévéken is lehet majd használni a cég mobilfizetési megoldását, igaz, egyelőre viszonylag szűk választékból vásárolhatnak majd vele a felhasználók. A dél-koreai cég várhatóan még a nyáron elindítja az Egyesült Államokban és Dél-Koreában a szolgáltatást.

Az okostévéin is elérhetővé teszi mobilfizetési megoldást a Samsung – jelentette be a dél-koreai társaság. A cég március elején mutatta be a Samsung Payt, amelynek segítségével a megfelelő okostelefonnal rendelkezők bonyolíthatnak le fizetéseket. Bár a szolgáltatást még el sem indították, a vállalat máris arra készül, hogy újabb platformra is kiterjessze a lehetőséget. A társaság okostévéin persze egészen más technológiai megoldást kell használni, mint a mobiltelefonoknál, azonban a Samsung leírása alapján a már regisztrált felhasználók számára rendkívül egyszerű lesz a fizetési folyamat. A használathoz hitelkártyára vagy PayPal-regisztrációra lesz szükség.

A kiszemelt termék kiválasztása után a „Pay Now” (fizetés most) gomb megnyomásával, majd az előzetesen megkapott PIN kód megadásával már meg is valósul a fizetés. Azt egyelőre nem hozta nyilvánosságra a társaság, hogy mikor lehet az okostévéin keresztül is fizetni, azonban egyelőre túl nagy forgalomra nem is lehet számítani, mivel mindössze néhány játékot lehet így megvenni. Persze ez a gyors és kényelmes vásárlási és fizetési mód ennél jóval több lehetőséget rejt magában, és a digitális tartalmak és termékek mellett egyéb kategóriákra is kiterjeszthető. Elég csak arra gondolni, milyen nagyszerű lehetőség lenne a gyártók, kiskereskedők számára, ha a televíziós reklámjaik mellett azonnal megjelenne az a lehetőség is, hogy megvegyék és kifizessék a népszerűsített terméket, ahogyan arra az internetes hirdetések esetében már láthatunk példákat.

A Samsung az új csúcsmobiljaival egy időben mutatta be saját mobilfizetési megoldását, egyértelműen azzal a céllal, hogy ezen a területen is felvegye a versenyt az Apple-lel, amely néhány hónappal megelőzte dél-koreai riválisát. Azóta azonban látványos újdonság nem nagyon volt, igaz, a hírek szerint idén nyáron Dél-Koreában és az Egyesült Államokban a gyakorlatban is bemutatkozik a megoldás. Sőt azt is lehet már tudni, hogy Európában a Mastercarddal együttműködve vezetik be, igaz, arról nem osztottak meg információt, hogy erre mikor lehet számítani.

Egyelőre azonban úgy tűnik, nagyon nem is kell kapkodnia a Samsungnak, ugyanis a nagy vetélytárs, az Apple mobilfizetési rendszere sem hozott olyan áttörést, mint arra számítani lehetett. Legalábbis erre lehet következtetni az InfoScout elemzőcég és egy fizetési megoldásokkal foglalkozó szakportál, a Pymnts.com közös felméréséből. A kutatás során megkérdezett iPhone 6-tulajdonosoknak mindössze 3 százaléka jelezte, hogy rendszeresen használja az Apple Payt. Igaz, ennél lényegesen magasabb azoknak az aránya, akik legalább kipróbálják a rendszert, júniusban például a megkérdezettek 13,1 százaléka élt ezzel a fizetési lehetőséggel. Ez egyébként csökkenést jelent az előző felméréshez képest, akkor ugyanis még a felhasználók 15,1 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt egy hónapban fizetett az Apple Payjel. További figyelmeztető jel az almás logójú cég számára, hogy a megkérdezettek 34 százaléka jelezte, nem is tudják, hogyan működik ez a rendszer. A viszonylag visszafogott használati eredmények azért is érdekesek, mert a társaság mobilfizetési megoldását már az összes nagyobb pénzintézet támogatja az Egyesült Államokban, és több millió üzletben lehet fizetni vele.

A britek segíthetnek az Apple Payen

Július közepétől az Egyesült Királyságban is lehet használni az Apple Pay mobilfizetési megoldást, egyelőre mintegy 250 ezer üzletben. A brit felhasználóknak több korlátozással is számolniuk kell, így például egyelőre csak az ottani bankoknak egy kisebb része támogatja a megoldást. Érdekesség, hogy az angliai induláskor több helyen fogadják el az Apple Payt, mint az amerikai startnál. A szigetországban lényegesen nagyobb hagyományai vannak az érintésmentes fizetésnek, mint a tengerentúlon, ennek megfelelően jóval több kereskedőnél található erre alkalmas terminál.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.