BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mobilfizetés tévével

A Samsung okostévéken is lehet majd használni a cég mobilfizetési megoldását, igaz, egyelőre viszonylag szűk választékból vásárolhatnak majd vele a felhasználók. A dél-koreai cég várhatóan még a nyáron elindítja az Egyesült Államokban és Dél-Koreában a szolgáltatást.

Az okostévéin is elérhetővé teszi mobilfizetési megoldást a Samsung – jelentette be a dél-koreai társaság. A cég március elején mutatta be a Samsung Payt, amelynek segítségével a megfelelő okostelefonnal rendelkezők bonyolíthatnak le fizetéseket. Bár a szolgáltatást még el sem indították, a vállalat máris arra készül, hogy újabb platformra is kiterjessze a lehetőséget. A társaság okostévéin persze egészen más technológiai megoldást kell használni, mint a mobiltelefonoknál, azonban a Samsung leírása alapján a már regisztrált felhasználók számára rendkívül egyszerű lesz a fizetési folyamat. A használathoz hitelkártyára vagy PayPal-regisztrációra lesz szükség.

A kiszemelt termék kiválasztása után a „Pay Now” (fizetés most) gomb megnyomásával, majd az előzetesen megkapott PIN kód megadásával már meg is valósul a fizetés. Azt egyelőre nem hozta nyilvánosságra a társaság, hogy mikor lehet az okostévéin keresztül is fizetni, azonban egyelőre túl nagy forgalomra nem is lehet számítani, mivel mindössze néhány játékot lehet így megvenni. Persze ez a gyors és kényelmes vásárlási és fizetési mód ennél jóval több lehetőséget rejt magában, és a digitális tartalmak és termékek mellett egyéb kategóriákra is kiterjeszthető. Elég csak arra gondolni, milyen nagyszerű lehetőség lenne a gyártók, kiskereskedők számára, ha a televíziós reklámjaik mellett azonnal megjelenne az a lehetőség is, hogy megvegyék és kifizessék a népszerűsített terméket, ahogyan arra az internetes hirdetések esetében már láthatunk példákat.

A Samsung az új csúcsmobiljaival egy időben mutatta be saját mobilfizetési megoldását, egyértelműen azzal a céllal, hogy ezen a területen is felvegye a versenyt az Apple-lel, amely néhány hónappal megelőzte dél-koreai riválisát. Azóta azonban látványos újdonság nem nagyon volt, igaz, a hírek szerint idén nyáron Dél-Koreában és az Egyesült Államokban a gyakorlatban is bemutatkozik a megoldás. Sőt azt is lehet már tudni, hogy Európában a Mastercarddal együttműködve vezetik be, igaz, arról nem osztottak meg információt, hogy erre mikor lehet számítani.

Egyelőre azonban úgy tűnik, nagyon nem is kell kapkodnia a Samsungnak, ugyanis a nagy vetélytárs, az Apple mobilfizetési rendszere sem hozott olyan áttörést, mint arra számítani lehetett. Legalábbis erre lehet következtetni az InfoScout elemzőcég és egy fizetési megoldásokkal foglalkozó szakportál, a Pymnts.com közös felméréséből. A kutatás során megkérdezett iPhone 6-tulajdonosoknak mindössze 3 százaléka jelezte, hogy rendszeresen használja az Apple Payt. Igaz, ennél lényegesen magasabb azoknak az aránya, akik legalább kipróbálják a rendszert, júniusban például a megkérdezettek 13,1 százaléka élt ezzel a fizetési lehetőséggel. Ez egyébként csökkenést jelent az előző felméréshez képest, akkor ugyanis még a felhasználók 15,1 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt egy hónapban fizetett az Apple Payjel. További figyelmeztető jel az almás logójú cég számára, hogy a megkérdezettek 34 százaléka jelezte, nem is tudják, hogyan működik ez a rendszer. A viszonylag visszafogott használati eredmények azért is érdekesek, mert a társaság mobilfizetési megoldását már az összes nagyobb pénzintézet támogatja az Egyesült Államokban, és több millió üzletben lehet fizetni vele.

A britek segíthetnek az Apple Payen

Július közepétől az Egyesült Királyságban is lehet használni az Apple Pay mobilfizetési megoldást, egyelőre mintegy 250 ezer üzletben. A brit felhasználóknak több korlátozással is számolniuk kell, így például egyelőre csak az ottani bankoknak egy kisebb része támogatja a megoldást. Érdekesség, hogy az angliai induláskor több helyen fogadják el az Apple Payt, mint az amerikai startnál. A szigetországban lényegesen nagyobb hagyományai vannak az érintésmentes fizetésnek, mint a tengerentúlon, ennek megfelelően jóval több kereskedőnél található erre alkalmas terminál.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.