BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új értékesítési modellel kísérletezik a Samsung

A Samsung is megpróbálkozhat azzal, hogy részletre árusítja okostelefonjait a Forbes információi szerint. A magazin iparági forrásokra hivatkozva számolt be arról az elképzelésről, hogy az amerikai fogyasztók számára elérhetővé tennék a dél-koreai társaság csúcskészülékeit havi részletfizetéses konstrukcióban. A mobilszolgáltatók többségénél igen alacsony indulóáron lehet elérni ezeket a készülékeket, ellenértéküket a havi előfizetési díjba építik be a cégek.

A drága, prémiumkategóriás mobiltelefonok forgalmának felpörgetésére azonban maguk a gyártók is igyekeznek vonzó konstrukció­kat kialakítani, és ebben az Apple jár az élen. Az amerikai vállalat szeptember 9-én mutatta be új csúcstelefonjait, az iPhone 6S-t és 6S Plust, és egyúttal bejelentett egy speciális finanszírozási konstrukciót is.

Ennek keretében kétéves szerződés megkötése esetén évente új mobilkészülékhez juthatnak a fogyasztók. A konstrukció 32 dolláros havidíjtól indul. Az ilyen kezdeményezéseknek azért is van létjogosultságuk, mert a mobilszolgáltatók között akadnak már olyanok az Egyesült Államokban, amelyek igyekeznek szakítani a kétéves hűségszerződések rendszerével, és inkább egy összegben szedik be a készülékek árát. Az első ilyen cég a tengerentúlon a T-Mobile US volt, de a Verizon is hasonló lépésre készül.

A Forbes a Samsung terveiről pontosabb részleteket egyelőre nem közölt. Az biztos, hogy az ázsiai vállalatnak fontos lenne, hogy komoly sikereket érjen el legújabb, augusztusban bemutatott csúcskategóriás telefonjaival, az elmúlt néhány negyedévben ugyanis folyamatosan csökkent a cég mobileladása, aminek hatására zuhant a piaci részesedése, és legnagyobb riválisa lényegesen közelebb került hozzá. Tavaly az első negyedévet kivéve például már csak minimális, százezer darab körüli eltérés volt a Samsung és az Apple által eladott okosmobilok számában az előbbi cég javára.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.