Feljelentőoldalt indított a Google potenciális károsultjai számára a Hausfeld&Co. nevű amerikai jogi cég és az Avisa Partners nevű tanácsadó társaság. A felület tegnaptól érhető el az interneten, és a kezdeményezők azt szeretnék elérni, hogy minél több vállalkozás jelezze ezen a portálon, ha úgy érzi, hogy kár érte a keresőcég magatartása miatt.
A Google szolgáltatásai kapcsán már 2010 óta húzódik az Európai Unióban egy vizsgálat. Idén áprilisban komoly változás történt, az Európai Bizottság (EB) ugyanis hivatalosan is azzal vádolta meg a társaságot, hogy visszaélt a keresőszolgáltatások piacán betöltött vezető pozíciójával. A cég ugyanis az általános keresőoldalakon való listázás során rendszeresen a saját ár-összehasonlító alkalmazását részesítette előnyben. Az EB a Google üzletpolitikáját több szempontból is vizsgálja, ám mind a piaci szereplők, mind a felhasználók szempontjából a legizgalmasabb kérdés a Shopping találati doboz. Ennek használata a többi piaci szereplő szerint azért aggályos, mert a Google a saját szolgáltatásait – tekintet nélkül azok relevanciájára – az organikus találatok fölé vagy azokkal egy sorba rendezi, hátrányos helyzetbe hozva ezzel az összes többi e-kereskedelmi oldal találatát, és előtérbe – azaz a keresési oldalon feljebb – helyezi a saját vertikális megoldásai által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat. A trösztellenes vizsgálat eredménye meghatározó lehet az e-kereskedelmi piacára, hiszen nagymértékben befolyásolhatja a webáruházak költségeit.
A most indított feljelentőoldal készítői is főként az e-kereskedők bejelentéseire számítanak, amelyek alapján akár tömegesen indulhatnak polgári perek a Google ellen. Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy a keresőcég ma már fontos szerepet tölt be a globális gazdaságban, hiszen az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb módját kínálja annak, hogy a vállalkozások nemzetközi szinten is megismertethessék termékeiket és szolgáltatásaikat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.