BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már optimista a Samsung

A szeptemberben zárult negyedévre vonatkozóan 6,29 milliárd dolláros üzemi eredményt prognosztizál a Samsung, ami 80 százalékkal haladná meg az egy évvel korábbit. A dél-koreai társaság bevétele 43,9 milliárd dollár körül alakult a harmadik negyedévben az előzetes adatok szerint, ez 7,5 százalékos fejlődést jelent a 2014. július–szeptemberi időszakhoz képest.
Utoljára 2013-ban fordult elő, hogy az üzemi eredmény növekedését prognosztizált éves összevetésben a Samsung, így a mostani bejelentés mindenképpen figyelemre méltó. A szakértők szerint az előzetesen vártnál jobb adatokban meghatározó szerepet játszik a processzorgyártó részleg jó teljesítménye, illetve a nyáron bejelentett új eszközök iránti kereslet.

Becslések szerint a csipüzletág bevétele a harmadik negyedévben az egy évvel korábbival összevetve több mint 50 százalékkal bővülhetett. Ez a részleg a Samsung, illetve más nagy gyártók, így például az Apple számára is készít félvezetőket. A cég helyzetét javította az is, hogy a dél-koreai won az elmúlt hónapokban gyengült a dollárhoz képest, így az export jelentősen megdobta az eredményt.

A szeptemberben zárult negyedév kedvezőbb eredményei ugyan bizakodásra adnak okot – amit az is mutat, hogy a hír hatására a Samsung-részvények árfolyama szerdán közel 9 százalékkal emelkedett, vagyis egy nap alatt mintegy 13 milliárd dollárral nőtt a vállalat piaci értéke –, azt talán még korai lenne kijelenteni, hogy az elmúlt közel két év negatív trendje megfordult, hiszen az elmúlt időszak zuhanó eredményességét kiváltó okok nem szűntek meg. Az okostelefon-piac legnagyobb szereplőjének számító Samsung előnye a múlt év vége óta folyamatosan csökken az Apple-höz képest, és az értékesítésüket gyorsan növelő kínai gyártók – Huawei, Lenovo, Xiaomi – is egyre nagyobb kihívást jelentenek a cég számára. Az IDC adatai szerint a múlt év utolsó három hónapjában az Apple már majdnem ugyanannyi okosmobilt adott el, mint dél-koreai riválisa, igaz, ebben meghatározó szerepe volt az amerikai társaság tavaly szeptemberben bemutatott új modelljeinek. Az év első két negyedévében ugyan nagyobb volt a különbség a két rivális között, azonban míg az almás logójú cég értékesítése folyamatosan nőtt, addig a Samsung okostelefon-eladásai csökkentek. A harmadik negyedév egyébként ebben is fordulatot hozhat, elemzői becslések szerint a vállalat akár 81 millió készüléket is eladhatott a szeptemberben zárult három hónapban, míg egy évvel korábban 78,1 milliós volt a cég értékesítése.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.