Két mérnök áll a Volkswagennél zajló belső vizsgálat középpontjában - állítja a Wall Street Jornal.
A lap szerint az Audi műszaki vezetője, Ulrich Hackenberget, valamint egy mérnököt, Wolfgang Hatzot tehetik felelőssé a csalásokért. Mindkettejüket 2007 után léptették elő, amikor a most lemondott Martin Winterkorn lett a Volkswagen vezérigazgatója, ezután ők irányították a kutatás-fejlesztést.
A WSJ szerint szintén gyanús Heinz-Jakob Neusser, a fejlesztési részleg vezetője. Ő 2011-ben került át a VW-hez a Porschétól, a másik két mérnököt viszont azzal vádolják, hogy 2008 óta folytatták a csalást.
A német Bild am Sonntag arról írt: a belső vizsgálat első eredményei kimutatták, hogy az EA 189 motor fejlesztése 2008-ban elakadt. A fejlesztőmérnökök röviddel a sorozatgyártás tervezett megindítása előtt belátták, hogy nem lehet egyszerre betartani a károsanyag-kibocsátási határértékeket, és az előírt szint alatt tartani a költségeket. Végül az adatokat manipuláló szoftver telepítésével oldották fel a dilemmát, és a elkezdték a sorozatgyártást, méghozzá globális terjesztésre, nem csak az Egyesült Államokban értékesíteni tervezett kocsikba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.