Egyetlen magyarországi áruházát sem zárja be jövő márciusig a brit Tesco kiskereskedelmi lánc – derül ki a jelentésükből, amely a márciustól augusztusig tartó hat hónap eredményeit ismerteti. A cégóriás nincs kibékülve az itteni üzletmenetet érintő kedvezőtlen jogszabályi változásokkal. Jelentésükben az élelmiszerlánc-felügyeleti díj januári emelését és a március közepétől élő vasárnapi boltzár negatív hatásait emelik ki. Hozzáteszik ugyanakkor, hogy az Európai Bizottság vizsgálatot indított a sávosan megállapított elvonás diszkriminatív jellegét kifogásolva. A Tesco a vizsgált időszakban 283 milliárd forintos nettó forgalmat bonyolított le Magyarországon, az itt üzemelő benzinkútjaival együtt. Ezt a tavalyi hasonló időszak adatával nem lehet összevetni, azt ugyanis országcsoportra vonatkoztatva közölte a lánc. Tavaly egész évben 715 milliárd forintot kasszíroztak, de ez sem releváns, mivel a második fél év, benne a karácsonyi szezon akár 30 százalékos pluszt is hozhat. Sikerévről viszont aligha beszélhetünk, bár a cég 14 kisebb boltjának februári bezárásával 209-re csökkentette hazai egységeinek számát, s összevonta a magyar, a cseh, a szlovák és a lengyel vállalatirányítási központjait, amitől régiós szinten jelentős megtakarítást vár. A Tesco nemzetközi portfóliójának megtisztítása a dél-koreai lánc eladásával egyelőre befejeződött.
Csoportszinten viszont még elkeserítő adatokkal szembesülhettek a részvényesek. A vizsgált hat hónapban az egyszeri tételek nélküli üzemi eredmény 54,6 százalékkal, 354 millió fontra zuhant vissza, ehhez képest a forgalom 1,9 százalékos csökkenése szinte elhanyagolható. A csoport 24 milliárd fontos bevételt ért el. Külön kiemelik, hogy a nemzetközi hálózat – amely régiónk említett országai mellett Thaiföldből, Malajziából és Törökországból áll – három év után először tudta növelni forgalmát, még ha csupán egyetlen százalékkal is. Más kérdés, hogy az innen származó profit 26 százalékkal, 102 millió fontra esett vissza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.