Megkezdték a köznyelvben női Viagraként hívott szexuális vágyfokozó árusítását a hétvégén az Egyesült Államokban. A Sprout Pharmaceuticals által 50 millió dolláros költséggel kifejlesztett, s hivatalos gyógyszerként elismert Addyi használata a Nemzeti Egészségügyi Intézet adatai szerint az amerikai nők 40 százalékánál hozhat eredményt – de szemben a Viagrával nem azonnal. A rózsaszín tablettát esténként kell beszedni, négy hét múlva már érezhető lesz a változás, teljes hatását azonban csak nyolc hét után fejti ki. Az egyenjogúság jegyében a Sprout a gyógyszer árát a Viagráéhoz igazította, támogatás nélkül havi adagja 400 dollár körüli, de a biztosítottaknak 30-75 dollár közötti összeget kell fizetniük érte.
Megspórolhatják viszont a felhasználók az alkoholra költött pénzt, inni ugyanis nem szabad mellette. A kúraszerű használat miatt az Addyi hamar visszahozza az árát, a menopauza előtt álló nők stabil vevőkört jelenthetnek a gyártó számára. A Sprout-ot 2011-ben alapították, kifejezetten az Addyi kifejlesztésére. Flibanszerin hatóanyagú vágyfokozóval egyébként az évtized elején a Boehringer Ingelheim is kísérletezett, de ők nem jártak sikerrel, a számos mellékhatás miatt nem kaptak engedélyt az Élelmiszer- és Gyógyszer-engedélyezési Hatóságtól (FDA). Ez a Sproutnak augusztusban sikerült, a receptre fölírható medicina 5-9 millió nőnek az életét hozhatja rendbe – csak az Egyesült Államokban, s évi kétmilliárd dolláros piacot jelent, noha a Reutersnek nyilatkozó elemzők jóval óvatosabban 100 és 300 millió dollár közé tették a kezdeti forgalmat.
Összehasonlításképpen: a Viagra eladásából tavaly 1,7 milliárd dolláros bevétele származott gyártójának, a Pfizernek. Az biztos, hogy – siker esetén – a Sprout nem sokáig őrizheti meg függetlenségét. A Valeant már tett is egy egymilliárd dollár értékű felvásárlási ajánlatot a cégre, egyelőre eredménytelenül. Pedig a legnagyobb kanadai gyógyszergyártó számára aprópénz lenne az egymilliárd, hiszen az akvizíciók révén gyorsan növekedő Valeant az idén 11 milliárd dollárt sem sajnált a Salix Pharmaceuticals megvásárlására. A Sproutnál nem kell sok emberrel egyezkedniük, a cég 34 embert foglalkoztat, tulajdonosa pedig Cindy és Robert Whitehead. Ők sem kispályások, a házaspárnak már volt egy saját gyógyszercége, a Slate Pharmaceuticals, ezt korábban eladták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.