A cég MTI-hez eljuttatott közleménye szerint eddig 79 boltban vezették be az új technológiát, és a 2016-os gazdasági év végére mind a 164 magyarországi áruházban megtörténik a fejlesztés. A beruházással a tömörített hulladék méretét a korábbi egynegyedére tudja lecsökkenteni a vállalat.
A fenntartható fejlődést szolgáló korszerű eljárás mérsékli a szállítási távolságot is: a kisebb kamionforgalomnak köszönhetően éves szinten több mint 800 ezer kilométerrel rövidebb a fuvarozási út, mely egyben 165 tonnával kevesebb szén-dioxid kibocsátást jelent.
A tájékoztatás szerint az elmúlt két évben a Lidl folyamatosan modernizálta áruházaiban a hulladékkezelő berendezéseket. Az áruházlánc 25-féle hulladéktípust különít el, 2014-ben összesen 22 ezer tonna hulladékot hasznosítottak újra: többek között 14 300 tonna papírt, 150 tonna PET-palackot, 1350 tonna fát, 500 tonna fóliát és 3000 tonna zöldség-gyümölcsöt. A zöldségeket komposztálják vagy biogáz üzemekben dolgozzák fel, a fóliákból újra fóliát készítenek, a PET-palackokból granulátum előállítása után újra palackot gyártanak.
A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét. Mára már több mint 160 áruházat nyitott és csaknem 4000 munkavállalót foglalkoztat, termékeinek több mint 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be. A nyilvános cégadatok szerint a társaság 2014-ben 261,5 milliárd forint nettó árbevétel mellett 8,2 milliárd forint adózott nyereséget könyvelt el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.