Meglehetősen szerény eredményeket hozott az idei Dubai Air Show, amelyen az ágazat két gigásza, a páneurópai Airbus és az amerikai Boeing rendszerint nagy harcot vív a repülőgép-megrendelésekért. A Boeing hétfőn 75 darab, 737 MAX 8 típusú repülő leszállításáról írt alá szerződést az indiai Jet Airwayszel. ebből 25 a konkrét megrendelés és 50 az opció, amivel élhetnek az indiaiak. Listaáron nyolcmilliárd dolláros ügyletről van szó, de ekkora tételnél bevett szokás, hogy a gyártó jelentős engedményt ad az árból.
Nem akart nagyon lemaradni az Airbus sem, amely kedden 30 gép eladását jelentette be a kétévente megrendezett show-n. A vevő „régi” partnere, a vietnami VietJet. A 2011-ben alapított és gyorsan terjeszkedő fapados légitársaság kilenc A321ceo-ra és 21 A321neo-ra adott le megrendelést hárommilliárd dollár értékben. A VietJet egyébként a júniusi Paris Air Show-n is aktív volt, ott hat A321-est rendelt.
A majdan a polgári repülés szolgálatába álló 105 „dubaji” gép 11 milliárd dolláros összesített számlája nagyságrenddel elmarad a legutóbbi, 2013-as show rekordjától. Akkor elsősorban az öbölmenti országok légitársaságai mutattak kiemelt érdeklődést, az Emirates, az Etihad, a Qatar Airways és a fapados Flydubai 400 darab feletti, 140 milliárdos összértékű üzletet kötött a két gyártóval A közel-keletiek érdeklődése nem véletlen, a következő húsz évben a térség légitársaságai becslések szerint háromezer géppel bővítik, illetve korszerűsítik flottájukat.
A legnagyobb értékű megrendelést keddig az Emirates adta fel, amely tizenkét évre szóló 16 milliárd dollár értékű megbízást adott a GE Aviationnek a flottájában lévő Boeingokat repítő 300 GE9X hajtómű szervizelésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.