A Magyarországon az utóbbi időszakban 28 boltnyitási kérelméből 28 elutasítást begyűjtő német diszkont inkább Nagy-Britanniában növeli piaci jelenlétét - elsősorban a stratégiaváltással versenyképességét javítani kívánó Tesco rovására. A terjeszkedésre első körben 1,5 milliárd fontot szánnak a németek, akik három év alatt tervezik elérni az említett méretet, s 2017-től már gyorsított ütemre váltanak a boltavatási procedúrában.
A kibővülő diszkonthálózat kiszolgálásához logisztikai egységeket, raktárbázisokat is létrehoznak, emellett egy új cégközpontot is átadnak. Az új boltok megújult dizájnt kapnak: a frissített koncepció szerint a mostani zárt tereket kinyitják, legalábbis virtuálisan azzal, hogy a sokkal több természetes fényt engednek be, mert tapasztalatok szerint ez a nem csak energiatakarékosságot segíti, de a vásárlási kedvre is jótékony hatással van. Emellett szélesebb közlekedő utakat és gyermekbarát vásárlási lehetőséget ígérnek bízva abban, hogy az új arculat új fogyasztók tömegeit vonzza majd – írja a Bloomberg.
Ingo Fischer, a Lidl UK beruházási vezetője közleményében a hihetetlen lakossági nyomással magyarázta piachódító törekvéseiket, a céghez ugyanis rengeteg megkeresésé érkezik azzal, hogy mikor nyitnak már végre Lidt-t az adott településen. A Lidl és „honfitársa”, az Aldi a hagyományos brit láncokkal ellentétes startégiát folytat: míg a Tesco és a Sainsbury’s hálózatuk szűkítésével próbálják nyereségüket fokozni, de legalább szinten tartani, addig az általuk megnyitott piaci résre gőzerővel nyomulnak be a német láncok, amelyek ma már a napi fogyasztási cikkeket áruló láncok bevételeinek egytizedét mondhatják magukénak. A brit piacon 1994 óta jelen lévő Lidl egyébként jó érzékkel használja ki túl nagyra nőtt riválisai megingásait, ezt jelzi, hogy forgalma tavaly 21 százalékkal 4 milliárd font fölé nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.