BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lendületben tudott maradni az Audi

Mind a győri Audi, mind német anyagcége növelte termelését és árbevételét 2015 első háromnegyed évében.

Győrben szeptember végéig 1,554 ezer motort gyártottak, szemben az előző év azonos időszakának másfél milliós darabszámával. A Rába partján elvégzett fejlesztések a gépkocsigyártási kapacitást is érintették, szeptember végéig 122,2 ezer Audi TT sportkocsi és A3-as készült, 41 ezerrel több, mint 2014-ben. A konszern gyáraiban szeptember végéig 1,362 millió Audit szereltek össze, ez 21 ezerrel több az előző évinél.

A legnagyobb előrelépést az Egyesült Államokban érték el, ahol a városi terepjáróik iránti kereslet felfutása 12,5 százalékkal, 147,4 ezerre növelte az eladásokat. Szokásosan erős volt a német és a nyugat-európai piac, ahol 5-5 százalékos plusszal zártak. A Kínában eladott 414 ezer új Audi alig ezerrel marad el az előző évitől, miközben a versenytársaik jóval nagyobb veszteségeket szenvedtek.

A kereslet bővülése mellett árfolyamhatások is segítették az Audit abban, hogy csoportszinten 11,2 százalékkal, 43,7 milliárd euróra növelhesse háromnegyed éves forgalmát. Az üzemi eredmény öt százalékkal, négymilliárd euróra bővült, a pénzügyi eredmény viszont a 737 millió euróról 225 millióra esett vissza.

A Volkswagen-csoporthoz tartozó Audik is érintettek a dízelbotrányban, a 2,4 millió járművüket kell majd az emissziós normáknak megfelelően átalakítaniuk. Ennek a költségét egyelőre nem közölték, annyi tudni, hogy a VW-csoport 6,7 milliárd eurót tartalékolt erre a célra. Az Audi – Rupert Stadler vezérigazgató szerint – a maga útját igyekszik járni: növelik nemzetközi gyártókapacitásukat és forgalmukat, ehhez új munkahelyeket létesítenek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.