Győrben szeptember végéig 1,554 ezer motort gyártottak, szemben az előző év azonos időszakának másfél milliós darabszámával. A Rába partján elvégzett fejlesztések a gépkocsigyártási kapacitást is érintették, szeptember végéig 122,2 ezer Audi TT sportkocsi és A3-as készült, 41 ezerrel több, mint 2014-ben. A konszern gyáraiban szeptember végéig 1,362 millió Audit szereltek össze, ez 21 ezerrel több az előző évinél.
A legnagyobb előrelépést az Egyesült Államokban érték el, ahol a városi terepjáróik iránti kereslet felfutása 12,5 százalékkal, 147,4 ezerre növelte az eladásokat. Szokásosan erős volt a német és a nyugat-európai piac, ahol 5-5 százalékos plusszal zártak. A Kínában eladott 414 ezer új Audi alig ezerrel marad el az előző évitől, miközben a versenytársaik jóval nagyobb veszteségeket szenvedtek.
A kereslet bővülése mellett árfolyamhatások is segítették az Audit abban, hogy csoportszinten 11,2 százalékkal, 43,7 milliárd euróra növelhesse háromnegyed éves forgalmát. Az üzemi eredmény öt százalékkal, négymilliárd euróra bővült, a pénzügyi eredmény viszont a 737 millió euróról 225 millióra esett vissza.
A Volkswagen-csoporthoz tartozó Audik is érintettek a dízelbotrányban, a 2,4 millió járművüket kell majd az emissziós normáknak megfelelően átalakítaniuk. Ennek a költségét egyelőre nem közölték, annyi tudni, hogy a VW-csoport 6,7 milliárd eurót tartalékolt erre a célra. Az Audi – Rupert Stadler vezérigazgató szerint – a maga útját igyekszik járni: növelik nemzetközi gyártókapacitásukat és forgalmukat, ehhez új munkahelyeket létesítenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.