Mind a győri Audi, mind német anyagcége növelte termelését és árbevételét 2015 első háromnegyed évében. Győrben szeptember végéig 1,554 ezer motort gyártottak, szemben az előző év azonos időszakának másfélmilliós darabszámával. A Rába partján elvégzett fejlesztések a gépkocsigyártó kapacitást is érintették, szeptember végéig 122,2 ezer Audi TT sportkocsi és A3-as készült, 41 ezerrel több, mint 2014-ben. Az autók több mint egytizede nálunk készült, a konszern gyáraiban szeptember végéig 1,362 millió Audit szereltek össze, ez 21 ezerrel több az előző évinél. A szám az Audihoz tartozó Lamborghini adatait is tartalmazza: az olasz márka Huracán és Aventador modelljeiből 2911 kelt el, ami a korábbi időszak 1639-es darabszámához képest kiugrónak számít. A csoport kétkerekű luxusterméke, a Ducati motorkerékpár is túllőtt a célon, 39-ről 46 ezerre nőtt a megrendelésre legyártott kétkerekűek száma.
A legnagyobb előrelépést az Egyesült Államokban érték el, ahol a városi terepjáróik iránti kereslet felfutása 12,5 százalékkal, 147,4 ezerre növelte az eladásokat. Szokásosan erős volt a német és a nyugat-európai piac, ahol 5-5 százalékos plusszal zártak. Nagy eredményként kezelik Ingolstadtban, hogy a legnagyobb piacukon, ahol az Audik több mint harmada kel el, tartani tudták pozícióikat. A Kínában eladott 414 ezer új Audi alig ezerrel marad el az előző évitől, miközben a versenytársaik jóval nagyobb veszteségeket szenvedtek a zsugorodásnak indult piacon. Arányait nézve jelentős, 12,1 százalékos volt a visszaesés a régiónkban, ahol a 39 ezres darabszám is mutatja, hogy inkább gyártó, mint felvevőbázisa vagyunk az Audi termékeinek.
A kereslet bővülése mellett árfolyamhatások is segítették az Audit abban, hogy csoportszinten 11,2 százalékkal 43,7 milliárd euróra növelhesse háromnegyed éves forgalmát. Az üzemi eredmény öt százalékkal négymilliárd euróra bővült, a pénzügyi eredmény viszont a 737 millió euróról 225 millióra esett vissza.
A Volkswagen csoporthoz tartozó Audik is érintettek a dízelbotrányban, a 2,4 millió járművüket kell majd az emissziós normáknak megfelelően átalakítaniuk. Ennek a költségét egyelőre nem közölték, annyi tudni, hogy a VW csoport 6,7 milliárd eurót tartalékolt erre a célra. Az Audi – Rupert Stadler vezérigazgató szavai szerint – a maga útját igyekszik járni,: növelik nemzetközi gyártókapacitásait és forgalmukat, ehhez új munkahelyeket létesítenek. Mexikóban jövőre avatják új gyárukat, hogy tartani tudják a lépést a luxusautógyártás német képviselőivel, a BMW-vel és a Mercedesszel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.