BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tökéletes kombi

A legapróbb, mikronos részletekre is kiterjedt a mérnökök figyelme az új A4 Avant tervezésekor.

A középkategóriás Audi modellsorozat történetében először fordul elő, hogy egyszerre indul a lépcsős hátú és a kombi változat forgalmazása – a 6 centivel nyújtott tengelytávú limuzinra már nem kell sokáig várnunk. Az Avant menetpróbáján leginkább arra voltam kíváncsi, milyen újdonságot tudnak még elmondani az A4-esről röviddel a lépcsős hátú menetpróbáját követően. Nem meglepő módon a minőségről volt szó.

A karosszéria oldalán végigfutó karaktervonal például nem egy egyszerű mélyedés, hanem egy olyan térbeli forma, amely minden fényviszony között jól kirajzolja a fény-árnyék határt. Bő 4 méteren húzódik mindkét oldalon, több karosszériaelemen keresztül, ráadásul a jobb oldalon még a tanksapkát is keresztezi. A különféle anyagokon eltérő technológiával fényeznek, így a fényezés vastagsága is eltérő – a mestersablon kialakításánál figyelembe vették ezt a pár mikronos eltérést is, úgyhogy amikor az ember a kezével végigsimít a már lefényezett karosszérián, az illesztési hézagtól eltekintve nem akad meg a keze. Van egy kifejezetten a kombikarosszériához köthető újdonság, mégpedig a g-tron elnevezésű földgázos változat. Ennél a padlólemez hátsó részét teljesen átalakították, hogy a négy darab acélházas karbontartálynak és a kisméretű benzintanknak helyet találjanak; az utastér mérete nem változik, de a csomagtérpadló alatt már nincs tárolórekesz, és az a fiók is hiányzik, ahol a praktikus csomagrögzítési tartozékokat lehet szállítani, továbbá nincs hely hátsó differenciálműnek sem. Az A4 g-tron első kerekeit a 2,0 literes, B-ciklus szerint működő turbómotor áthangolt, 170 lóerős változata hajtja, a gázüzemű hatótáv több mint 500 km. A forgalmazása csak később indul, és sajnos nem is lehetett kipróbálni.

A limuzinnál az 1,4-es alapmotorral kezdtem az ismerkedést (AM 19), rögtön a legerősebb A4-est, a 272 lóerős, 3,0 literes V6 TDI-t választottam. Ennél nem a hétfokozatú, dupla kuplungos, hanem a nyolcfokozatú, hagyományos automatikus váltót használják, de mivel ez is észrevétlenül kapcsolgat – ha egy kicsit lassan is többfokozatnyi ugráskor –, az utasok ebből semmit nem érzékelnek. Sajnos a 600 Nm-es nyomaték és a közel 300 lóerő sem nyilvánvaló, hiszen a gázpedál lenyomására megindul ugyan a középkategóriás Audi, de nem olyan vehemenciával, ahogy azt az ember elvárja. Aki sietni akar, annak ezért tennie kell: dynamic módba kapcsolni a menetprogram-választóval, illetve a váltókart áthúzni S, azaz sport fokozatba. Alaphelyzetben kényelemre és fogyasztásra optimalizált utazóautó a legerősebb A4-es, de ezen szerencsére lehet változtatni.

A 2,0 literes, négyhengeres TDI-t ezúttal 150 lóerős teljesítménnyel és kézi kapcsolású váltóval, ultra, azaz fogyasztásoptimalizált kivitelben vittem el egy körre. Rögtön feltűnt az elképesztően hosszú áttételezés, az 5. fokozat csak 70 km/óra felett kapcsolható, városi tempónál emelkedőn a negyedik fokozat is épp csak elviszi a karosszériát – megoldást jelenthet, ha befizet az ember a hétfokozatú, dupla kuplungos váltóra. Természetesen ahogy a többi A4-esnél, ennél sem hallani semmit a motor működéséből – az Audi kínálatában jelenleg csak az A8-as belseje olyan csendes, mint az új középkategóriásé.

Ilyen volt!

1991–1995

A kombi csak a harmadik 80-as generáció frissítésekor érkezett, ‚94-ben jött a Porsche-gyárban összeszerelt, 315 lovas RS2 Avant is.

1996–2001

Itt debütált a VW-csoport új, hosszmotoros padlólemeze, s ekkor már a 380 lóerős RS 4 Avant volt a zászlóshajó.

2001–2008

Itt is bemutatkozott a fokozatmentes Multitronic sebességváltó, és V8-as motor is elérhető volt.

2008–2015

A limuzinhoz képest már csak fél évet kellett várni a negyedik generációs középkategóriás kombira.

A kombi csak a harmadik 80-as generáció frissítésekor érkezett, ‚94-ben jött a Porsche-gyárban összeszerelt, 315 lovas RS2 Avant is.

1996–2001

Itt debütált a VW-csoport új, hosszmotoros padlólemeze, s ekkor már a 380 lóerős RS 4 Avant volt a zászlóshajó.

2001–2008

Itt is bemutatkozott a fokozatmentes Multitronic sebességváltó, és V8-as motor is elérhető volt.

2008–2015

A limuzinhoz képest már csak fél évet kellett várni a negyedik generációs középkategóriás kombira. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.