Kiárusításba kezdett a SABMiller: sorra adja el a portfóliójához tartozó sörmárkákat, ami az Anheuser Busch InBevvel kötött 108 milliárd dollár értékű fúziójuk előfeltétele volt. A brit cég most a prémium kategóriás olasz Peroni, valamint a holland Grolsch márkáktól válik meg a versenyhatósági jóváhagyások könnyebb megszerzésének érdekében. A SABMiller már korábban megegyezett az amerikai Molson Coorsszal arról, hogy 12 milliárd dollárért eladja neki közös cégükben, a MillerCoorsban meglévő 58 százalékos részesedését. Most azt is bejelentették, hogy az idén felvásárolt, tradicionális brit söröket gyártó független főzdetársaságot, a Meantime Brewingot is eladják. Kínában is karcsúsítaniuk kell, ott a China Resources Snow Breweriesben lévő 49 százalékos részesedésre keresnek vevőt.
A Peroni és a Grolsch is nemzetközileg elismert sörmárka, az érdeklődők megversenyeztetésével jó árat, 1-1,2 milliárd dollárt is kaphat értük a SABMiller. A dán Carlsberg és a japán Kirin már jelezte vételi szándékát. Elvesztésük elemzők szerint nem ütne mély sebet a SABMilleren, amelynek árfolyama meg sem rezzent a hír bejelentésére. Igaz, az eladás egyelőre feltételes: ha az EU versenyhatósága eltekintene ettől, akkor megtartanák a patinás márkákat. Ez azonban kevéssé valószínű, Brüsszel vélhetően a felajánlást pozitívumként értékeli a világ sörgyártásának 30 százalékát adó AB InBev és SABMiller ügyének elbírálásakor. Utóbbinak a Miller, a Peroni és a Grolsch elvesztésével egyetlen világmárkája marad: a Pilsner Urquell.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.