A nagyobb piaci szereplők – például a Cardif és az Union – több százezer szerződést kezelnek már, és számuk folyamatosan nő. Más biztosítók is felvették ezt a terméket, a Groupama például tucatnyi kereskedővel áll szerződésben, az Aegondirekt.hu oldalon pedig a vásárlás után is lehet ilyet kötni.
Tartós fogyasztási cikkeknél a gyári és bolti garanciák sokszor csak egy évre szólnak, a biztosítók azonban akár öt évre is hajlandók kiterjeszteni a gyártói garanciát. Emellett biztosítást lehet kötni olyan kárra, amelyre a gyári garancia nem vonatkozik, például a töréskárra, vízkár miatti sérülésekre, lopásra és rablásra is. „A vásárlók egyre inkább úgy érzik, szükségük van a műszaki cikkek ilyen típusú védelmére, hiszen a gyorsan fejlődő technikai színvonal miatt a készülékek várható élettartama már jócskán tíz év alatt van” – mondják a 300 ezer szerződést kezelő Cardif szakértői. Jelenleg az eladott szórakoztatóelektronikai termékek mintegy 50 százalékára ajánlanak kiterjesztett garanciát, de látunk még mozgásteret – teszi ehhez hozzá Maják Viktor, az Union kommunikációs igazgatója. A tapasztalatok szerint 20-30 ezer forintos értéktől már érdemes lehet biztosítást kötni, ez alatt a fix költségek túl magasak. Felső határ is lehet, a Cardif például maximum kétmillió forintos árig vállalja a műszaki cikkek biztosítását. Az Union ügyfelei egyébként általában 30–150 ezer forint közötti árukra vesznek ilyen kiegészítőt. A Media Marktnál, amely a Cardif termékeit kínálja, leginkább a háztartási nagygépekre, tévékre, telefonokra és tabletekre kötnek biztosítást, de kínálják a szolgáltatást szórakoztatóelektronikai eszközökre, fényképezőgépekre és egyes kisgépekre is. Van olyan műszaki cikk, amelyikből minden negyedik mellé eladnak egy biztosítást is.
A biztosítások díja 2-3 ezer forintnál indul, és a termékek árához igazodik, de az árucikk sérülékenységét is figyelembe vehetik. A Cardifnak már pontos képe van egyes készülékek tartósságáról és az ügyfelek használati szokásairól is. Azt viszont nem tudni, hogy mennyire éri meg nekik fizetni – kárhányadról ugyanis sem ők, sem az Unionnál nem nyilatkoztak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.