Nem a legerősebb, nem a legtakarékosabb, nem a legfeltűnőbb, sőt nem is 3-as sorozat! A 4-essé válás feltétele, hogy kupé (vagy kabrió) legyen a karosszéria. Manapság ez már négy ajtóval is megy, méghozzá nem is rosszul. Alig néhány centin és máshogy húzott vonalon múlik, mégis minden szögből látványos a különbség. Szemből is látszik, de hátulról teljesen egyértelmű, hogy aki ezt a BMW-t vezeti, többre vágyott a hagyományos szedánnál. Laposabb tetővonala csak a kezdet, a Gran Coupé négy keret nélküli ablakával hódítja meg a szívünket, és cselesen, felnyíló ötödik ajtajával győzi meg praktikus énünket, hogy mindez megér 1,25 millió felárat (18d). Ugyanezt megkaphatnánk 830 ezerrel olcsóbban, ha a 3-as GT-t (18d) választjuk, de nem kérdés, hogy a két változat között zongorázni lehet a különbséget.
Nem árt hozzá egy kis exhibicionizmus, ahogy az Individual kínálatban elérhető, fényviszonyoktól függően változó, szürkéslila fényezés és a nehezen behatárolható árnyalatú, barna bőrkárpit megrendeléséhez sem. Előbbi 648 900, utóbbi 386 000 forinttal dobja meg az árat, de nemcsak a megjelenésre, a technikára is költhetünk. A 20d-vel járó 40 plusz lóerőért 1,01 milliót, a folyamatosan dolgozó xDrive összkerékhajtásért további 730 ezret hagyhatunk ott, akárcsak a nyolcfokozatú váltóért (715 500 forint). A további, kisebb-nagyobb felárat jelentő extrák hatására egy angolos eleganciájú és franciásan kifinomult BMW-be ülhetünk, amiből még az utunk végén is nehezünkre esik majd a kiszállás, és nem az alacsony üléspozíció miatt.
Mintha a vezető köré öntötték volna, olyan frappánsan vegyíti a vezetési élményt az utazási komforttal. Sokat elárul az érzés, amikor éppen fülig ér a szánk egy szerpentinen, családunk meg a hátul is kagylós üléseknek vagy a finom rugózásnak tapsol. Pedig utasként több kihívást is tartogat a Gran Coupé: hátul szűkös a fejtér, nehézkes a beszállás, de a nagyobb termetűek elöl ülve is hasonló élményeket szerezhetnek. Passzentos méreteinek csak a sofőr örül, akinek a régi iskola szerint rövid műszerfal, érzékeny kezelhetőség és meredek A oszlopok jutnak, kihozva a maximumot a BMW-érzésből. Az úthoz mágnesként tapadó futóműnek besegít ugyan az összkerékhajtás, de száraz úton vezetve szinte lehetetlen észrevenni a különbséget, olyan stabil a felfüggesztés és éber a menetstabilizáló elektronika. Mintha az összes gombot és kapcsolót úgy helyezték volna el, hogy akár élénk manőverezés közben is biztosan kezelhessük, ebben az elegánsan a szélvédőre vetítő kijelző is társunk.
A nagy tudás elvileg hátrányokkal is jár, ezeket mégis képes előnyére fordítani, hiszen néhány évtizeddel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna élményről beszélni dízelmotorral és automatikus váltóval. A 190 lóerősre izmosodott, négyhengeres 2,0 literes továbbra is etalonnak számít, 6,5 literes tesztfogyasztásánál csak kevesebbet lehet kihozni belőle.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.