Kedvezően alakult a Wizz Air harmadik üzleti negyedéve, a diszkont légitársaság ugyanis ebben az időszakban 4,7 millió utast szállított, ami több mint 23 százalékos növekedés a tavalyi 3,8 millió utas után. A kedvező makrogazdasági környezetnek, az utasszám gyarapodásának köszönhetően a társaság árbevétele több mint 17 százalékkal, 310,5 millió euróra nőtt. A jó eredményekben meghatározó szerepe volt ezek mellett az alacsony üzemanyag árnak, másrészről a növekvő, egyre költséghatékonyabban üzemeltethető gépparknak.
A jegyeladásból származó árbevétel 12 százalékkal, míg az egyéb szolgáltatásokból befolyó árbevétel közel 26 százalékkal gyarapodott. A harmadik üzleti negyedévben a cég adózott eredménye 17,2 millió euró volt, szemben a tavalyi 3,6 millió euróval.
Váradi József a Wizz Air vezérigazgatója, néhány napja még azt közölte, hogy a március végén záruló üzleti évre továbbra is 190 és 200 millió euró közötti nettó eredményt vár. A korábbi kommentárok ellenére a Wizz Air most mégis megemelte eredményvárakozását, így már 200-210 millió euró eredményt prognosztizál a menedzsment. A kedvező negyedéves számok és várakozások miatt az Erste Befektetési Zrt. pozitív árfolyam reakcióra számít a Wizz Air-től.
Stabilnak látszik az év végi célok elérése is, ugyanakkor a jelenlegi politikai környezet illetve a terrortámadások hosszútávon ronthatják az iparág kilátásait – Tunkli Dániel, a Concorde Értékpapír Zrt. részvényelemzője. A légitársaság Concorde szerint továbbra is felülteljesíti majd az iparági átlagot, a pénzügyi évre vonatkozó céláruk változatlanul 20 font, amely a tegnapi záró árfolyammal számolva közel 7-8 százalékos felértékelődési potenciált mutat.
A naptári évben is jó volt a Wizz Air
A diszkont-légitársaság 2015-ben az előző évihez képest 22 százalékkal több, összesen 19,2 millió utast szállított, a magyar útvonalhálózatán pedig 2,9 millió utas fordult meg, ami 12 százalékos növekedés az előző évihez képest. A cég 2004-es indulása óta mintegy 16 millió utast szállított a magyar hálózaton, tavaly októberben pedig teljes utaslétszáma leérte a százmilliót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.