Egymilliárd dollárjába került a Google-nak 2014-ben az, hogy az Apple mobileszközökön futó iOS platformon is elérhető volt a keresőszolgáltatása – derül ki a Bloomberg összeállításából. A hírügynökség egy, az Oracle és a Google között zajló per irataiból szerezte meg ezt az adatot. Az összeget bevételmegosztás keretében fizette ki a Google az Apple-nek. A dokumentumokban szerepel egy, még a tárgyalás előtt tett vallomás részlete is, amelyben egy tanú arról számolt be, hogy egy időben 34 százalék volt a részesedés mértéke. Ebből az következtethető ki, hogy a Google-nak csak az Apple eszközein futó hirdetésekből 3 milliárd dollár körüli bevétele származott 2014-ben, amelyből egyet továbbadott partnerének. Arról, hogy milyen megállapodás van a két vállalat között, és mekkora összeg cserél gazdát évente, már hosszú ideje vannak találgatások. A tisztánlátást nehezíti, hogy mindkét társaságnál elzárkóztak az információ kommentálásától.
A két óriáscég partnerei és riválisai is egymásnak. A Google, pontosabban a keresőt működtető Alphabet nevű cég piaci értéke pénteken átlépte az 500 milliárd dolláros álomhatárt, és tíz százalékon belülre ért a világ jelenleg legértékesebb nyilvános társaságának számító Apple-hez képest. A különbség az elemzők többsége szerint gyorsabban fog olvadni, köszönhetően annak, hogy az Alphabet digitális hirdetésre alapozó nyereségtermelő képessége több mint a duplája annak, mint amit az Apple a gyengülő okostelefon-piacon el tud érni sikertermékével, az iPhone-nal. Az okostelefon-üzletág adja az Apple bevételeinek 60 százalékát és vele együtt a profit döntő részét. A piac bővülése azonban tavaly már 10 százalékosra csökkent, s az Apple-nek a felhalmozódott készletei miatt az év első negyedében csökkentenie is kellett a termelését. Ezzel szemben a hirdetési piac az eMarketer előrejelzése szerint 2019-re megtriplázódik, eléri az 200 milliárd dollárt. Az Alphabet bőven kiveszi ebből a részét, ha tartja az idei évi 15 százalékos forgalombővülési ütemet. Az elemzők ráadásul több fantáziát látnak az Alphabet fejlesztéseiben – önjáró autók, egészségipar –, mint az Apple-éiben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.