A Masterplast Nyrt. 2,82 millió eurós adózott nyereséget ért el 2015-ben, ez 269 százalékkal magasabb a 2014-esnél, s lehetőséget biztosíthat osztalékfizetésre. A társaság árbevétele közel 3 százalékkal bővült 2015-ben, az utolsó három hónapban pedig a fő piacoknak számító Magyarországon és Romániában is 10 százalékkal nőtt a forgalom.
Az építőipari vállalat a kedvezőtlen külső hatások ellenére is növelni tudta árbevételét és javított eredményességén. A 83,86 millió eurós tavalyi árbevétele 3 százalékkal múlta felül a 2014-est. A cég sikeres fedezeti stratégiájának köszönhetően jelentős mértékben javított pénzügyi eredményén, ez éreztette hatását a nyereségen is. A nyers- és alapanyagárak, illetve az árfolyamok kedvezőtlen változásai ellenére csak kis mértékben csökkent a társaság kereskedelmi árrése, amit szállítási és egyéb költségek csökkentésével ellensúlyozott, így működési eredménye a megelőző év szintjén alakult.
A 2015 negyedik negyedévi 19,27 millió eurós árbevétel két százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, ugyanakkor a stratégiai termékei forgalma tíz százalékkal nőtt. A legnagyobb mértékben a stratégiai fókuszban lévő termékeké bővült, a szárazépítészeti és kiegészítő profilok forgalma 18 százalékkal, az árbevétel legnagyobb részét adó homlokzati hőszigetelő rendszerek és elemei részlegnél 17 százalékos volt a növekedés az október-decemberi időszakban. Kis mértékben csökkent a hő-, hang- és vízszigetelő anyagok forgalma 2015 negyedik negyedévében, a bitumenes hullámlemezek és a nem stratégiai gyártási és csomagolóanyagok értékesítése viszont jelentősebben visszaesett 2014 hasonló időszakához képest.
Az utolsó negyedéves árbevételt befolyásolta, hogy a vállalat a nyers- és alapanyagárak csökkenésének megtorpanása, valamint a dollár árfolyamtrendjének változása miatt módosította kereskedelmi taktikáját és egy sokkal differenciáltabb, az egyes piacok helyzetét és a termékek ármozgását jobban figyelembe vevő értékesítési gyakorlatra tért át, ami az előző negyedévhez képest magasabb árrést eredményezett az utolsó három hónapban.
A társaság fő piacain a múlt év végén javultak a tendenciák. Az árbevételhez a legnagyobb mértékben hozzájáruló magyar, román és szerb piacokon élénkült az építőipar, és a korábbi időszakok visszaesései után az éledezés jeleit mutatta a horvát gazdaság és az ottani építőipar is. Javult a helyzet a szlovák és a lengyel piacon is, valamint a helyi deviza stabilizálódásával – egyre fokozódó konkurenciaharc mellett – konszolidálódott az ukrán piac. A magyar és a román piacokon egyaránt 10 százalékkal nőtt a Masterplast árbevétele a negyedik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, míg az exportpiacokon ennél is nagyobb, 18 százalékos bővülést ért el a cég.
„Sikeres évet tudhatunk magunk mögött, a piaci folyamatokhoz történő rugalmas alkalmazkodással látványosan javítottunk nyereségtermelő képességünkön, és miközben még hatékonyabb működésre álltunk át, a bevételünket is növeltük. A megtermelt nyereség mértéke és a vállalat pénzügyi pozíciója megnyitja a kaput az osztalékfizetés lehetősége előtt. Az összesen 8,4 millió eurós szabadkai üvegszövet-gyár beruházásunk első fázisának sikeres próbaüzeme után novemberben elindult a fejlesztés második üteme is, ami jó alapot teremt ahhoz, hogy megvalósítsuk a 2014-ben megfogalmazott stratégiai célkitűzésünket, mely szerint 2020-ig az európai szigetelőanyag-piac meghatározó üzleti szolgáltatójává kívánunk válni, 100 millió euró feletti éves árbevétellel” – mondta el Tibor Dávid, a Masterplast vezérigazgatója a cég tavalyi eredményei kapcsán.
A tervek szerint idén nyárra készül el a Masterplast szabadkai üzemének második fázisa, míg a fejlesztés harmadik szakaszát 2017 tavaszán zárja le a cég. A 205 munkahelyet teremtő beruházásnak köszönhetően a kelet-közép-európai régió egyik vezető hőszigetelőanyag-gyártó és -forgalmazó vállalata Európa három legnagyobb üvegszövet gyártójának egyike lesz.
Pozitívan hathatnak a vállalat magyarországi forgalmára a magyar kormány által hozott, a lakáspiac élénkítését célzó intézkedések (CSOK, 5 százalékos áfa az új lakások esetén). A változások hatására várhatóan felfutó építkezések mind a szigetelőanyagok, mind az egyéb építőanyagok értékesítését növelhetik a jövőben, és a Masterplast kiemelt célja, hogy a várható konjunktúrából minél nagyobb mértékben részesüljön.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.