A carsharing (autómegosztás) a járművek közös, megosztott használatát, a ridesharing pedig (fuvarmegosztás) fizető utas alkalomszerű felvételét jelenti egy-egy útszakaszra. A fuvarmegosztás az egyik leggyorsabban növekvő szegmense a szolgáltatások digitalizációjával megjelent új, a közösségi megosztáson alapuló gazdasági ágnak (sharing economy). Az Egyesült Államokban a ridesharing, vagyis a fuvarmegosztó piacot az Uber, Kínában pedig a Didi Kuaidi vezeti.
Európa számos országában jogi úton gáncsolták el az Uber szolgáltatását, "mivel itt másként mennek a dolgok", mint Amerikában - mutatott rá Peter Schwarzenbauer, megjegyezve, hogy ugyanakkor jórészt a Szilícium-völgyre jellemző "cowboy-mentalitásnak" is köszönhető, hogy az Uber nem igazán tudta megvetni a lábát a kontinensen.
Peter Schwarzenbauer az interjúban hangsúlyozta, hogy sikeres fuvarmegosztó szolgáltatást csak az érintett szereplők beleegyezésével lehet indítani Európában.
Az, ahogy Amerikában elkezdünk csinálni valamit, ami nem tilos, majd a kész tényeket hivatalosan is elfogadtatjuk, az Európában nem megy - mutatott rá. A BMW ezért a Sixt bérautó vállalattal közösen üzemeltetett DriveNow carsharing szolgáltatására építve kívánja létrehozni saját fuvarmegosztó szolgáltatását. Az egyik elképzelés az, hogy a DriveNow flottájának kihasználatlan járműveit lehetne kibérelni fuvarmegosztó szolgáltatásokhoz, például diákmunka keretében. A DriveNow elsősorban munkanapokon és munkaidőben használt flottája ugyanis esténként és hétvégenként rendszerint kihasználatlanul áll.
Egy fuvarmegosztó szolgáltatás működtetéséhez azonban a BMW-nek minden bizonnyal szüksége lesz még egy további partnerre is a szükséges szoftver kifejlesztéséhez és karbantartásához. Ilyen lehet például a hamburgi WunderCar, amelyik Prágában, Budapesten, Varsóban és Isztambulban már el is indította fuvarmegosztó szolgáltatását.
Tavaly már voltak arról hírek, hogy a BMW részesedést próbált vásárolni a WunderCar vállalatban, ebből azonban végül nem lett semmi. A Manager Magazin tavaly júniusi beszámolója szerint viszont meg nem nevezett nagyságú részesedést vásárolt magának a WunderCarban a Sixt tulajdonosának egyik fia, Konstantin Sixt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.