Míg az újautó-eladások körében két év alatt 46-ról 42 százalékra csökkent a dízelüzeműk aránya, a használtautóimportban is folyamatosan veszítenek a dízelesek az arányukból, az elmúlt két év alatt 66-ról 58 százalékra esett a részesedésük. A teljes hazai személyautó-utánpótlást tekintve a dízeles-benzines arány a 2013-as 57:42-ről tavaly 52:46-ra mozdult el – derül ki a Használtautó.hu adataiból.
Mivel az új autók körében a dízeles verziók 10-20 százalékkal drágábbak, nem meglepő, hogy a benzines autók mindig is vezették a személyautó-eladási rangsort, különösen a kis- és alsóközép-kategóriában – magyarázta Fodor László, a Használtautó.hu szakértője. – Az sem meglepő, hogy a használtimportban fordított az arány, mivel ebben a körben felülreprezentáltak a felső-középkategóriás, illetve a családi autók, melyek zömét dízelmotorral szerelték fel, és amelyek ártöbblete pár év alatt jórészt eltűnik.
A keresleti oldalon is szembetűnő a változás: míg 2012 második felében a az érdeklődők 66 százaléka keresett dízel-, míg 31 százaléka benzinmotoros autót, mára a két arány gyakorlatilag egy szintre került. Bár a portálon a dízelüzemű személyautók kínálata már 2014 októberétől meghaladja a benzinesekét, azóta sem tud jelentős előnyre szert tenni. A fenti tendenciák ismeretében pedig az várható, hogy néhány éven belül ismét a benzines kínálat kerülhet az élre.
Az látszik, hogy a tavaly szeptemberben kipattant dízelbotránynak közvetlen hatása a dízeles járművek népszerűségére nem volt, annál többet profitáltak a botrányból a hibridautókat forgalmazó cégek. A természetes folyamatokra megfelelő marketinggel is ráerősítve sikerült egy újabb, számottevő réteget megnyerniük a jövő egyik ígéretes lehetőségeként számon tartott hibrid hajtásláncok számára. Mindez a hazai használtautó-piaci folyamatokban is jól tükröződik: miközben a Használtautó.hu oldalain kínált hibridautók száma az elmúlt pár hónapban közel a másfélszeresére nőtt, a kategóriára vonatkozó érdeklődések száma a korábban jellemző havi 35 ezerről az idei év elejére már jóval 50 ezer fölé emelkedett.
Tavaly – jórészt a botránytól függetlenül – 821 új hibridautót adtak el, miközben használtan 1311-et importáltak Magyarországra. Mindkét adat pontosan 57 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.