Nagyon szoros árversenyt és igen kedvező akciókat hozott az idei húsvéti szezon a kiskereskedelmi láncoknál. Öt áruház kínálatában hasonlítottuk össze 15 olyan termék árát, amelyek minden bizonnyal bekerülnek a legtöbb háztartás húsvéti bevásárlókosarába. Az árversenyt a SPAR boltja nyerte, de tőle csupán 300 forinttal maradt le az Auchan üzlete. A teljes kosárárak nagyon közel voltak egymáshoz, a legolcsóbb és a legdrágább között csupán 670 forintos különbséget tapasztaltunk. A Tescónál, a Lidlnél és az Aldinál fizetett végösszegek pedig még száz forinttal sem különböztek. Az árak közelsége – pláne az általunk vizsgált alapcikkeknél – nem meglepő, hiszen a kereskedelmi láncok árgus szemekkel figyelik egymás árait.
A tipikus húsvéti termékeket mindenhol jelentős – akár 30-40 százalékos – engedménnyel árulták az üzletek. A tojások közül szinte mindenhol a 30 darabos kiszerelés volt a legolcsóbb, a versenyt 729 forinttal az Aldi nyerte. Összeállításunkban húsvéti sonkaként árusított, legalacsonyabb árú, főtt, füstölt, pácolt sertéshúsból – többnyire lapockából – készült, darabolt és/vagy kötözött termékeket vizsgáltuk, amelyek gasztronómiai szempontból nem tekinthetők sonkának. A legolcsóbb terméket (849 forint) a Lidl kínálta, míg a SPAR-nál volt a legdrágább ugyanez a kategória. (A termékválaszték vásárlásunk időpontjában – hétfő este, kedd reggel – több üzletben érezhetően nem volt még a húsvéti maximumon, több helyen éppen töltötték fel a készleteket.)
A vizsgált boltok alapján a sütés-főzés alapkellékeit, például a lisztet és a cukrot, gyakorlatilag mindegy, hol vesszük meg, hiszen az árak alig különböznek. A legolcsóbb tejet és kenyeret egyértelműen a Tesco kínálta, pedig az egyébként a köztudatban drágábbnak tartott, de mindenképpen szűkebb online kínálatból válogattunk. Primőr zöldségekben pedig az Auchan bizonyult verhetetlennek a 89 forintos hónapos retekkel és újhagymával, míg több bolt is 199 forintért árulta ugyanezeket a zöldségeket.
9 százalékos árdrágulása is hozzájárult. Míg tavaly egy átlagos hónapban ötből egy háztartás vett sonkát, addig a húsvéti szezonban a háztartások négyötöde vásárolta a termékkategóriát. A 2014-es húsvéti szezonhoz képest mintegy 10 százalékkal többet költöttek a magyar háztartások sonkára tavaly: egy vásárlás alkalmával átlagosan 1228 forintot. A kategória átlagára az elmúlt egy-két évben kismértékben emelkedett (3-5 százalékkal), 2015 során egy kilogramm húsvéti sonka ára 1468 forint volt.
9 százalékos árdrágulása is hozzájárult. Míg tavaly egy átlagos hónapban ötből egy háztartás vett sonkát, addig a húsvéti szezonban a háztartások négyötöde vásárolta a termékkategóriát. A 2014-es húsvéti szezonhoz képest mintegy 10 százalékkal többet költöttek a magyar háztartások sonkára tavaly: egy vásárlás alkalmával átlagosan 1228 forintot. A kategória átlagára az elmúlt egy-két évben kismértékben emelkedett (3-5 százalékkal), 2015 során egy kilogramm húsvéti sonka ára 1468 forint volt. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.