Feltétlenül szükséges lenne a kismotorok és robogók rendszámozásának megoldása Magyarországon, hiszen a jelen körülmények között csak becsülni lehet, hány ilyen jármű fut az utakon, nincs megoldva az azonosítás, és a járművek műszaki állapota is teljesen a tulajdonos hozzáállásán múlik – jelentette ki tegnapi sajtótájékoztatóján Csima Béla, a Moped91 Kft. ügyvezető igazgatója. Ezzel együtt – hangsúlyozta – olyan megoldást kell találni, amely vállalható költséget jelentene az érintett tulajdonosoknak: vagyis a robogók rendszámozása, vizsgáztatása nem szabad, hogy annyiba kerüljön, mint egy nagy teljesítményű motorkerékpáré vagy autóé, hiszen akkor a forgalomba helyezés és a forgalomban tartás költsége sok esetben meghaladná a jármű piaci értékét. A rendszámozás várható időpontja ma nem ismert, ám az ügyvezető igazgató szerint két-három éven belül feltehetően megoldják a döntéshozók, annál is inkább, mert a környező országok döntő többségében már működik a rendszámos azonosítás.
Ami a motorkerékpár-, illetve robogóalkatrész-piac alakulását illeti, Csima Béla szerint a válság ott később éreztette a hatását, és jóval kisebb visszaesés történt annál, mint ami az új motorok eladásainál volt tapasztalható. Az utóbbi egy-két évben pedig már kisebb növekedés történt a piacon, részben annak köszönhetően, hogy az utóbbi években felfutott a használt robogók és motorkerékpárok importja Magyarországon. A magyar piacon elsősorban a kopó alkatrészekre költenek a robogók és kisebb motorok tulajdonosai, tavasszal pedig – szezonális okok miatt – felfut az akkumulátorok, olajok értékesítése is. Érdekesség, hogy a szocialista gyártmányú motorok alkatrészei iránt változatlanul erős a kereslet.
Az 1991-ben alapított Moped91 Kft. profilját kezdetben a volt szocialista blokk motorkerékpárjainak alkatrész-forgalmazása adta. 1997-ben a cég megnyitotta nagykereskedelmi központját Dunaharasztiban, és bővítette kínálatát kerékpáralkatrészek, majd olasz és japán motorkerékpár-alkatrészek forgalmazásával is. A társaság termékpalettája közel 12 ezer termékből áll, a cég hozzávetőlegesen 700 millió forintos éves forgalmat bonyolít le, és 10-15 – zömmel kelet-európai – piacra is szállít alkatrészeket. A társaság erre az évre növekvő forgalommal számol, elsősorban az exportpiacoknak köszönhetően, de biztatóan indult az év Magyarországon is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.