Szétválasztja élelmiszer-nagykereskedelmi és elektronikai üzletágát a német Metro. Mindkét vállalat részvényeivel lehet majd kereskedni a tőzsdén. A válással a forgalom és a profit növelését reméli a menedzsment, amely hamarosan ismerteti elképzeléseit a tulajdonosokkal. Az eredmény szinte borítékolható, ugyanis a vezetőség a témában már egyeztetett a legnagyobb részvényesekkel, és megnyerte a támogatásukat. A piacon is osztatlan lelkesedéssel fogadták az ötletet, a Metro árfolyama szerdán Frankfurtban a hírre 13 százalékot erősödött, ezzel a ma még egész cég piaci értéke 9,09 milliárd eurósra nőtt.
A szétválás lesz a világszerte több mint kétezer nagyáruházat üzemeltető Metro-csoportot érintő legmeghatározóbb lépés a Galeria Kaufhof áruházlánc tavalyi leválasztása és a kanadai Hudson Baynek történt eladása és egyes ázsiai vagyonelemek értékesítése után. A válással átláthatóbbá lesz a helyzet, és a vállalaton belüli konfliktusok rendeződésére is jobb esély mutatkozik. A Saturn és a Media Markt elektronikai hálózat ugyanis részben a Metro egyik multimilliárdos alapítójához, Erich Kellerhalshoz tartozik, ő azonban pár éve összeveszett a menedzsmenttel, és nem vesz részt sem a napi működésben, sem a stratégiai döntések meghozatalában. Most viszont aktivizálta magát, s szóvivője útján közölte, hogy szorosan követik az eseményeket, és ragaszkodnak részesedésükhöz, szerzett jogaikról pedig nem mondanak le.
A fúzióknál automatikusan jelentkező leépítésekkel szemben itt a külön útra téréssel számos új munkahelyet is teremtenek majd, növekedési lehetőségeik pedig kitárulnak. A szereposztás is ismert már: az élelmiszer- és nagykereskedelmi vállalat irányítását a mostani Metro-vezér, Olaf Koch veszi át, az elektronikai vállalat vezetését a Media Martkért felelős igazgatóra, Pieter Haasra bízzák. Elemzők szerint két területen komoly kihívás elé néznek az önállósuló cégek, mégpedig Oroszországban és Kínában, ahol különösen erős versenytársakkal találhatják szembe magukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.