BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magas a léc a bajor csúcsmodellnél

Annyi mindent tud az új BMW 7-es sorozat, hogy már nem is autóban, hanem innovációs laborban érzi magát az ember.

A bajorok valaha készült legnagyobb sorozatgyártású modellje a temérdek vívmány ellenére sem felejtett el BMW lenni. A sofőr a közel 5,1 méretes hossz ellenére is élvezetesen terelgetheti a gondjaira bízott nagyvasat, amelynek akkora a forgalmi presztízse, hogy minduntalan le akarnak előle térni az autóstársak – pedig semmi nyomulás, villogás, dudálás nem volt. Nem is lenne elegáns egy ilyen autótól, ha óriási hűtőveséit és lézerfényszóróit (981 700 forint) tolakodásra használná fel, sokkal meggyőzőbb, ha a megengedett tempóval suhan, mozgó autóipari mérföldkőként ékesítve az útpályát. Stílusa, atmoszférája méltóságteljes – ez már nem az ügyes vállalkozó mindennapi autója, bár néhány év múlva vélhetően a használtpiacon is kapnak majd utána. Hogy az új modellek értékesítésében mire lesz elég a lendülete, az hamarosan kiderül: a kifutó modellből 2014-ben 35, míg tavaly már csak 21 példány fogyott idehaza, miközben az obsitos szériánál jóval frissebb Mercedes-Benz S-osztályból 110 kelt el 2015-ben. Van tehát hova felzárkózni, a feladat leküzdéséhez pedig minden feltétel adott.

A G11-es kódjelű 7-es rövid tengelytávú, 265 lovas sorhatos dízelét teszteltük. A vezérképviselet konfigurációja nem véletlen, hiszen a hazai eladások legjavát ettől a kombinációtól várják. Esszenciaként M sportcsomag (1 717 300 forint) és xDrive összkerékhajtás (1 090 000 forint) tette teljessé a képet. A 7-es orrán már a veseprofil széléig nyúlnak be a lámpatestek, ami a szélességet hangsúlyozza, és hasonló a recept hátul is, apró szépséghiba azonban akad: a lökhárítóba integrált hatalmas kipufogó „ablakok” krómkerete mögött látszik az igazi cső puritán vége.

Az utastérben ismerős BMW-érzés keríti hatalmába az embert, az uniformizálásnak hála semmit sem kell keresgélni a kezelőszervek között, az új vezetéstámogató és kényelmi tételek működtetését pedig gyorsan elsajátíthatjuk. Az üléskényelem maga a nagybetűs luxus: a kárpit finom, a pozícióbeállítás arzenálja zavarba ejtően gazdag, és akkor még nem is aktiváltuk a masszázsprogramot. A maradéktalan menetkényelemhez a széria légrugózás is hozzáteszi a magáét, a szokott útvonalakon más autókkal markánsnak érezhető keresztbordák és úthullámok kisimulnak, alig észrevehetők. A beszűrődő menetzajt csupán a dízelmotor hidegindítás utáni moraja képviseli, utazótempónál süketszoba a 7-es kabinja, a hifi legmagasabb hangjai is szépen csilingelnek, beszélgetni a hátul helyet foglalókkal is normál hangszinten lehet.

Bár a tesztprogram alatt végig száraz útfelületen közlekedtünk, biztosra vehető, hogy az adaptív menetdinamikai programot már szériában felvonultató futómű és az intelligens xDrive összkerékhajtás nedves, csúszós útfelületen is a helyzet magaslatán áll. A rövid tengelytávú 7-es egyébként meglepően agilisan viselkedik, kanyargós szakaszokon jól palástolja méreteit, ami a mérnökök munkáját dicséri. A vezetéstámogató segédprogramok nem tolakodó módon, de folyamatosan érzékeltetik jelenlétüket, egyedül talán a radaros tempomat távolságtartója lehetne engedékenyebb. Sztrádatempónál a legrövidebbre vett követési távolság mellett is hagy annyi helyet az előttünk haladó előtt, hogy oda szinte biztosan befurakszik egy-egy jármű a külső sávból – ez azonban inkább a hazai közlekedési kultúra jele.

A 7,2 literes átlagfogyasztással domborító dízelmotor észrevétlenül teszi a dolgát, érezni, hogy a nyolcfokozatú ZF sebességváltóval nem ma kezdte a csapatmunkát, joggal népszerű hajtáslánc ez. A sűrű áttételek miatt egyfokozatnyi visszakapcsolás még nem hoz erős motorfékhatást, így ha valaki a szekvenciális mód mellett dönt, és szereti így kiegészíteni az üzemi fék hatását, lassításkor kettőt-hármat is vissza kell lapátolnia. Egyébként mindent finoman tesz a vezérlés, a választható menetdinamikai programok pedig széles sávban lehívhatók.

Összességében az új BMW 7 a cégvezetők álomautója, amelyben a hátul utazó nagyfőnök és a beosztott sofőr is remekül érzi magát. A dízelmotor nem kakukktojás, hatótávja meghaladja az 1000 kilométert, de ebben a konfigurációban drágább, mint az Audi A8-as és a Mercedes S osztály hasonszőrű verziói.

Tetszett

✓ forma, stílus

✓ minőségi összhatás

✓ menetkényelem, fogyasztás

Nem tetszett

✓ látható kipufogóvégek

✓ hátul alacsony fejtér

✓ minőségi összhatás

✓ menetkényelem, fogyasztás

Nem tetszett

✓ látható kipufogóvégek

✓ hátul alacsony fejtér -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.