BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Soha nem gyártottak még ennyi motort a győri Audinál

Az Audi magyarországi története alatt először gyártottak egy év alatt kétmilliónál is több motort Győrben – jelentette be Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója a vállalat németországi, ingolstadti központjában tartott sajtótájékoztatón.

A társaság összességében is rekorderedményeket könyvelhet el azon túl ugyanis, hogy a legyártott motorok száma meghaladta a kétmilliót, a cég a járműgyártás darabszámát is jelentősen növelte. Az elmúlt évben ugyanis 2015-ben 160 206 autó gördült le a győri gyártósorokról, míg egy évvel korábban 135 232. Az Audi Hungaria árbevétele 7 906 millió euró volt az elmúlt évben, ami szintén jelentős növekedés a 2014-es 7 231 millió euró után. Az összberuházás a vállalat 1993-as alapítása óta pedig elérte a 8 007 millió eurót. Az elmúlt évben tovább nőtt a győri gyárban foglalkoztatottak száma, ami után az elmúlt év végén 11 411 munkatársa volt az Audi Hungaria Motor Kft-nek.

Az ügyvezető arról is beszámolt, hogy hamarosan megkezdik új modellük, az Audi Q3 sorozatgyártásához szükséges előkészületeket. Az új modellt sorozatgyártása információink szerint 2018-ban kezdődhet el. Az Audi Hungaria 2016-ban a motorgyártás területén újabb motorvariánsokat vezet be és a Volkswagen konszern központi motorszállítójaként továbbra is ellátja világszerte a konszern telephelyeit győri motorokkal.

Az Audi AG is kedvező eredményekről számolt be: 2015-ben 3,6 százalékkal több, összesen 1,803 millió autót értékesítettek világszerte, 58,4 milliárd euró árbevételt értek el, amely 8,6 százalékkal magasabb, mint 2014-ben. A vállalat adózás előtti eredménye a tavalyelőtti 5,991 milliárd euróról 5,284 milliárd euróra csökkent 2015-ben.

A dízelbotránnyal kapcsolatban sajnálatát fejezte ki Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke, aki egyben hangsúlyozta, hogy a jövőben az egyik legfontosabb üzleti elvük az őszinteség lesz. Ennek érdekében mindenre kiterjedő vizsgálatot végeznek a vállalatnál. Jelenleg a közlekedési hatóság által már jóváhagyott műszaki megoldásokon dolgoznak, amelyekkel várhatóan az év végére fognak végezni. Tisztázni kell, hogy mi történt, egyben megoldást kell a találni a problémára – hangsúlyozta az elnök.

A migrációs válság semmilyen problémát nem okoz sem a magyarországi gyártásban, sem az üzemek kapcsolatában, mert a logisztika precízen működik Magyarország és Németország között. A gyártásra sem globális, sem helyi szinten nem nyomja rá a bélyegét ez a probléma.

A vállalat 2025-ig különböző elektromos modelleket vezetnek be a piacra, a termelés központja Brüsszel lesz, 2018-ban kezdődik meg Belgiumban a termelés, amely az elektromos mobilitás tekintetében úttörő lesz az Audinál.

Az Audi AG az idén több mint hárommilliárd euró értékű befektetést tervez  tárgyi eszközbe – mondta Axel Strotbek, az Audi AG pénzügyekért felelős igazgatótanácsi tagja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.