Az Audi magyarországi története alatt először gyártottak egy év alatt kétmilliónál is több motort Győrben – jelentette be Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója a vállalat németországi, ingolstadti központjában tartott sajtótájékoztatón.
A társaság összességében is rekorderedményeket könyvelhet el azon túl ugyanis, hogy a legyártott motorok száma meghaladta a kétmilliót, a cég a járműgyártás darabszámát is jelentősen növelte. Az elmúlt évben ugyanis 2015-ben 160 206 autó gördült le a győri gyártósorokról, míg egy évvel korábban 135 232. Az Audi Hungaria árbevétele 7 906 millió euró volt az elmúlt évben, ami szintén jelentős növekedés a 2014-es 7 231 millió euró után. Az összberuházás a vállalat 1993-as alapítása óta pedig elérte a 8 007 millió eurót. Az elmúlt évben tovább nőtt a győri gyárban foglalkoztatottak száma, ami után az elmúlt év végén 11 411 munkatársa volt az Audi Hungaria Motor Kft-nek.
Az ügyvezető arról is beszámolt, hogy hamarosan megkezdik új modellük, az Audi Q3 sorozatgyártásához szükséges előkészületeket. Az új modellt sorozatgyártása információink szerint 2018-ban kezdődhet el. Az Audi Hungaria 2016-ban a motorgyártás területén újabb motorvariánsokat vezet be és a Volkswagen konszern központi motorszállítójaként továbbra is ellátja világszerte a konszern telephelyeit győri motorokkal.
Az Audi AG is kedvező eredményekről számolt be: 2015-ben 3,6 százalékkal több, összesen 1,803 millió autót értékesítettek világszerte, 58,4 milliárd euró árbevételt értek el, amely 8,6 százalékkal magasabb, mint 2014-ben. A vállalat adózás előtti eredménye a tavalyelőtti 5,991 milliárd euróról 5,284 milliárd euróra csökkent 2015-ben.
A dízelbotránnyal kapcsolatban sajnálatát fejezte ki Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke, aki egyben hangsúlyozta, hogy a jövőben az egyik legfontosabb üzleti elvük az őszinteség lesz. Ennek érdekében mindenre kiterjedő vizsgálatot végeznek a vállalatnál. Jelenleg a közlekedési hatóság által már jóváhagyott műszaki megoldásokon dolgoznak, amelyekkel várhatóan az év végére fognak végezni. Tisztázni kell, hogy mi történt, egyben megoldást kell a találni a problémára – hangsúlyozta az elnök.
A migrációs válság semmilyen problémát nem okoz sem a magyarországi gyártásban, sem az üzemek kapcsolatában, mert a logisztika precízen működik Magyarország és Németország között. A gyártásra sem globális, sem helyi szinten nem nyomja rá a bélyegét ez a probléma.
A vállalat 2025-ig különböző elektromos modelleket vezetnek be a piacra, a termelés központja Brüsszel lesz, 2018-ban kezdődik meg Belgiumban a termelés, amely az elektromos mobilitás tekintetében úttörő lesz az Audinál.
Az Audi AG az idén több mint hárommilliárd euró értékű befektetést tervez tárgyi eszközbe – mondta Axel Strotbek, az Audi AG pénzügyekért felelős igazgatótanácsi tagja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.