Egyes Ford-modellekből az eladott autók 70-80 százalékát csúcsfelszereltséggel és -motorral értékesítik, szóval van igény arra a luxusra, amely a Vignale nevű almárka jellemzője. Az első autó a Mondeo alapján készül, és nagyjából 1,5 millió forinttal kerül többe a hozzá mérhető tudású, de hétköznapi verzióhoz képest. Ezért a pénzért egyedi hűtőrácsot, annak mintáját utánzó bőrkárpitot és bőrborítású műszerfalat kap a kedves ügyfél, no meg sokkal több krómot az autó külsején, és néhány extra szolgáltatást. Utóbbiak között van a 0–24 órás telefonos ügyfélszolgálat, hogy javításkor ingyenes csereautót kap a kuncsaft, vagy épp hozom-viszem szolgáltatással intézik el a karbantartást, a garanciaidő (2+3 év/150 ezer km) alatt pedig havi egy autótakarítás ingyen jár a Ford Store-okban, ahol a Vignale-típusokat árulják. Fontos eltérés a normál Mondeóhoz képest, hogy amíg annál alapáron ötajtós a karosszéria, a Vignale a hibridnél is használt négyajtós, lépcsős hátú kasztnit kapja. Itt kisebb nyíláson át kell pakolni a csomagteret, nincs hátsó ablaktörlő, és a zsanérok is rengeteg helyet rabolnak a térből. Meglepő módon az extrák között biztonsági rendszereket is találunk, a holttér-figyelő (152 ezer forint) vagy a koccanásgátló (60 ezer forint) is feláras, ami az alaphangon is 11 millió feletti vételár és a prémium pozíció ismeretében érthetetlen. A Vignale weboldalán konfigurátor vagy előre összeállított példák segítik a választást.
A 2,0 literes, 240 lóerős benzines turbómotor lehetne fickósabb is, a Vignale esetén annyiból nem zavaró, hogy nem a száguldásról, hanem az eleganciáról szól; sietni már csak azért is nehéz, mert az első kerekek könnyen kipörögnek, és ilyenkor leszabályoz az elektronika. A hatfokozatú váltó finoman kapcsol, nem is nagyon kell a kormány mögötti fülekkel beleszólni a választásba, hiszen még több fokozatot visszaléptetve sincs érdemi motorfékhatás. A fogyasztás inkább a 240 lóerőt, és nem a tényleges tempót tükrözi. Alternatívaként egy- vagy kétturbós dízel és hibrid hajtás is létezik a Vignale-felszereltségnél, úgyhogy nem kell megelégedni ennyivel.
✓ gazdag felszereltség
✓ finom működés
Nem tetszett
✓ kis csomagtérnyílás
✓ nem teljes biztonsági
felszereltség
✓ magas fogyasztás
✓ gazdag felszereltség
✓ finom működés
Nem tetszett
✓ kis csomagtérnyílás
✓ nem teljes biztonsági
felszereltség
✓ magas fogyasztás -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.