A körülményekhez képest erős évről tudott beszámolni a Deutsche Lufthansa: a német légiközlekedési csoport 2015-ben 6,8 százalékkal, 32 milliárd euróra növelte árbevételét, ebből 25,3 milliárd származott az utasforgalomból, 3,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az EBIT szerinti nyereség 55 százalékkal rekordszintre, 1,82 milliárd euróra nőtt – hála a 22 százalékkal alacsonyabb üzemanyagköltségenek –, de a piac így is megbüntette a Lufthansát, mert a cég saját várakozása 1,75–1,95 milliárd euró volt, az elemzői előrejelzések pedig 2 milliárd euró fölötti EBIT-ről szóltak. Az eredmény közzététele után a Lufthansa árfolyama több mint 7 százalékkal esett a frankfurti tőzsdén.
Nem javított a hangulaton az sem, hogy a jelentés elismerte: a fapadosok támasztotta árverseny mellett sztrájkhullám is megviselte az eredményeket. A sztrájkok pedig várhatóan folytatódnak, miután a vezetés egyre több járatot kíván átcsoportosítani a csoport diszkont-légitársaságához. A tavaly februárban beindított Eurowings idén valószínűleg veszteséges lesz a terjeszkedés költségei miatt – tették hozzá –, maga a Lufthansa, valamint az Austrian Airlines javíthat eredményein, az ugyancsak a csoporthoz tartozó Swissnek azonban nagy hátrányt jelent majd az erős svájci frank.
A vezérigazgató, Carsten Spohr szerint 2015 a legnagyobb érzelmi kihívást jelentő év volt a Lufthansa 60 éves történetében – épp egy éve vezette szándékosan hegyoldalnak a csoporthoz tartozó Germanwings gépét a pszichés beteg másodpilóta. Spohr ígéretet tett arra, hogy a biztonság lesz az első számú prioritás a cégnél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.