Beszállt a tejtermékek piacára a mindeddig sütőipari termékeiről és pékségeiről ismert Lipóti Pékség Kft., a cég több mint 100 millió forintos beruházással saját tejüzemet létesített – adta hírül a vállalat tegnap. A Lipóti Debrecen melletti tejüzeme április elején kezdte meg élesben a működését, így az országszerte több mint 200 üzletet működtető társaság saját gyártású tejtermékeket dob piacra április közepétől.
A Lipóti arra számít, hogy havi szinten 90 millió forintos árbevételt generálnak majd a tejtermékek, amelyeket kizárólag a saját szaküzleteikben forgalmaznak. Tóth Péter tulajdonos azt is elmondta, hogy a tatabányai sütőüzem bővítésével, valamint a tejüzem és a tejtermék-forgalmazás beindításával ötven új munkahelyet teremtett a vállalat. A Lipóti közvetlenül több mint ötszáz embernek adott munkát április közepén, az alvállalkozókkal együtt pedig a cégcsoport közvetve kétezer embert foglalkoztat.
„A mintabolthálózatunkban a pékáru mellett számos terméket értékesítünk, szendvicset, kávét, édességeket és tejtermékeket is. A kávét természetesen vásároljuk, de felismertük, hogy a tejtermékek esetében bővíthetnénk a saját palettánkat” – mondta el a Világgazdaságnak Tóth Zoltán. A Lipóti Pékség Kft. ügyvezetője lapunknak kiemelte: a saját márkás, saját üzemben gyártott tejtermékeket nem a kereskedelmi láncoknál, hanem kizárólag a Lipóti franchise üzleteiben értékesítik. A cég a minőségi kategóriát kívánja megcélozni, a szóban forgó termékcsoportban a tejek mellett gyümölcsjoghurtok, különböző túrók, túródesszertek is megtalálhatók. A Lipóti ezzel véget vet a boltjaiban mindeddig megtalálható Cserpes termékek értékesítésének (ami valószínűleg nagy érvágás a mindössze négy saját tejivót üzemeltető vállalkozásnak).
Tóth Zoltán elmondta azt is: a termékek mostani piacra dobását az üzem megvásárlása és mintegy kétévnyi termékfejlesztési munka előzte meg. Mindeddig csak annyi előnyt élvezett a cég a munkából, hogy a pékségeit vajjal, tejföllel és más tejes alapanyagokkal látta el az üzem. „Ezalatt a kísérletezés alatt meglehetősen sok tej elfolyt, ráadásul úgy, hogy nem képződött árbevétel, hiszen még nem volt eladható termék. Az eddigi összesítéseink szerint mintegy 200 millió forintot fordítottunk a piacra lépésre” – jegyezte meg az ügyvezető.
A Lipóti teljes árbevétele 2015-ben megközelítette a 10 milliárd forintot, az idén pedig az előzetes várakozások szerint át is lépik ezt a határt. A társaság elsősorban a kelet-magyarországi térségben tervez új egységeket nyitni, emellett továbbra is szerepel a hosszú távú célok között a külföldi terjeszkedés, ezen belül is például az ausztriai piacra lépés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.