BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beleugrott a tejbe a Lipóti

Beszállt a tejtermékek piacára a mindeddig sütőipari termékeiről és pékségeiről ismert Lipóti Pékség Kft., a cég több mint 100 millió forintos beruházással saját tejüzemet létesített – adta hírül a vállalat tegnap. A Lipóti Debrecen melletti tejüzeme április elején kezdte meg élesben a működését, így az országszerte több mint 200 üzletet működtető társaság saját gyártású tejtermékeket dob piacra április közepétől.

A Lipóti arra számít, hogy havi szinten 90 millió forintos árbevételt generálnak majd a tejtermékek, amelyeket kizárólag a saját szaküzleteikben forgalmaznak. Tóth Péter tulajdonos azt is elmondta, hogy a tatabányai sütőüzem bővítésével, valamint a tejüzem és a tejtermék-forgalmazás beindításával ötven új munkahelyet teremtett a vállalat. A Lipóti közvetlenül több mint ötszáz embernek adott munkát április közepén, az alvállalkozókkal együtt pedig a cégcsoport közvetve kétezer embert foglalkoztat.

„A mintabolthálózatunkban a pékáru mellett számos terméket értékesítünk, szendvicset, kávét, édességeket és tejtermékeket is. A kávét természetesen vásároljuk, de felismertük, hogy a tejtermékek esetében bővíthetnénk a saját palettánkat” – mondta el a Világgazdaságnak Tóth Zoltán. A Lipóti Pékség Kft. ügyvezetője lapunknak kiemelte: a saját márkás, saját üzemben gyártott tejtermékeket nem a kereskedelmi láncoknál, hanem kizárólag a Lipóti franchise üzleteiben értékesítik. A cég a minőségi kategóriát kívánja megcélozni, a szóban forgó termékcsoportban a tejek mellett gyümölcsjoghurtok, különböző túrók, túródesszertek is megtalálhatók. A Lipóti ezzel véget vet a boltjaiban mindeddig megtalálható Cserpes termékek értékesítésének (ami valószínűleg nagy érvágás a mindössze négy saját tejivót üzemeltető vállalkozásnak).

Tóth Zoltán elmondta azt is: a termékek mostani piacra dobását az üzem megvásárlása és mintegy kétévnyi termékfejlesztési munka előzte meg. Mindeddig csak annyi előnyt élvezett a cég a munkából, hogy a pékségeit vajjal, tejföllel és más tejes alapanyagokkal látta el az üzem. „Ezalatt a kísérletezés alatt meglehetősen sok tej elfolyt, ráadásul úgy, hogy nem képződött árbevétel, hiszen még nem volt eladható termék. Az eddigi összesítéseink szerint mintegy 200 millió forintot fordítottunk a piacra lépésre” – jegyezte meg az ügyvezető.

A Lipóti teljes árbevétele 2015-ben megközelítette a 10 milliárd forintot, az idén pedig az előzetes várakozások szerint át is lépik ezt a határt. A társaság elsősorban a kelet-magyarországi térségben tervez új egységeket nyitni, emellett továbbra is szerepel a hosszú távú célok között a külföldi terjeszkedés, ezen belül is például az ausztriai piacra lépés.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.