BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarországon is megugrott a kereslet az új autók iránt

Erőteljesen emelkedett a forgalomba állított új személygépkocsik száma Európában márciusban, noha a húsvéti ünnepek miatt kevesebb kereskedési nap volt, ráadásul csökkent a legkeresettebb márka, a Volkswagen iránti kereslet.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) pénteken nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában és az Európai Szabadkereskedelmi Társuláshoz tartozó négy országban (Izland, Liechtenstein, Norvégia és Svájc) 1 millió 744 ezer 986 darab új autót helyeztek forgalomba márciusban, ami 5,7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. Az unióban 6 százalékkal valamivel több mint 1,7 millióra emelkedett az új autók száma. A forgalomba hozott új autók száma immár megközelítette a pénzügyi világválság előtti csúcseladások szintjét.

Immár a 31. egymást követő hónapban bővült az európai autópiac, és a legtöbb autógyártó - a Nissan, a Hyundai és a Mitsubishi kivételével - több járművet értékesített az előző év márciusához képest.

A legtöbb új autót a Volkswagen-csoport adta át a tulajdonosoknak, majd a PSA-csoport, a Renault, a Ford, az Opel-csoport és a BMW következik. Az EU- és az EFTA-országokban a Volkswagen-csoport által átadott autók száma éves szinten 2,3 százalékkal 389 ezer 819-re emelkedett, ezen belül a Volkswagen márkából 1,6 százalékkal kevesebbet, 180 ezer 797 járművet adtak el. A csoport összes többi márkája növelni tudta eladásait, főleg az Audi (8 százalék) és a Skoda (6,8 százalék). A károsanyag-kibocsátási botrány hatása továbbra is tetten érhető a csoport piaci részesedésének csökkenésében: az egy évvel korábbi 23,1 százalék helyett 22,3 százalékot tudott kihasítani az európai autópiacból a legnagyobb német konszern.

A másik két nagy német autógyártó közül a BMW-csoport eladásai éves szinten 14,8 százalékkal 120 ezer 345-re, a Daimleré pedig 11 százalékkal 102 ezer 529-re emelkedett.

A francia vállalatok közül a Peugeot-t és Citroen-t gyártó PSA-csoport eladásai 1,1 százalékkal csaknem 170 ezerre, a Renault-csoporté pedig 8,9 százalékkal több mint 159 ezerre növekedtek. A százalékos növekedési arány tekintve a Jaguar Land Rover csoport áll az élen: 29,7 százalékkal több új autót, szám szerint 36 ezer 538 darabot adott át vevőinek. A Mazda eladásai 15,6 százalékkal (több mint 31 ezer autó), a Hondáé 14,6 százalékkal (több mint 25 ezer autó), a Kiáé 12,5 százalékkal (közel 50 ezer autó), a Toyotáé 4,2 százalékkal (több mint 75 ezer autó), a Suzukié pedig 4,4 százalékkal (több mint 23 ezer autó) emelkedtek.

A legnagyobb piacok közül a legerősebb, 17,4 százalékos növekedést Olaszország könyvelhette el, míg Franciaországban 7,5 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 5,3 százalékkal emelkedett az új autók száma. Spanyolországban 0,7 százalékkal, Németországban pedig 0,04 százalékkal csökkent a forgalomba került új autók száma.

Az év első három hónapját tekintve 8,1 százalékkal, több mint 3,93 millióra emelkedett az utakra került új autók száma a 32 európai országban, ezen belül az EU-ban 8,2 százalékkal, több mint 3,81 millióra ugrott az új autók száma.

Piaci részesedését tekintve 23,4 százalékkal vezet a Volkswagen-csoport, azon belül a Volkswagen márka 11,1 százalékkal. Messze leszakadva a PSA-csoport (10,3 százalék) és a Renault-csoport (9,3 százalék), majd a Ford (7,3 százalék), az Opel (6,8 százalék), a Fiat Chrysler (6,7 százalék), a BMW (6,5 százalék), a Daimler (5,8 százalék) és - a japánok közül első helyen - a Toyota (4,4 százalék) következik. Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon márciusban 19,3 százalékkal 7494-re, az év első három hónapjában pedig 15,4 százalékkal 19 688-ra emelkedett az üzembe helyezett új autók száma.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.