BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Viszlát ML, üdv GLE!

Egy frissítés is lehet jelentős, az ML nemcsak nevet váltott, szerethetőbb is lett.

Amióta módszeresen bővíti kínálatát a Mercedes, indokolttá vált a típusnevek gatyába rázása. Bár emiatt több jól csengő betűkombinációt is eldobtak, a piac hamar megjegyzi majd, hogy a BMW X6-os riválisa a GLE Coupé, az X5-ösé pedig a GLE SUV.

Nem is ártott a névcsere, hiszen alapos frissítéssel is járt, ami jót tett az egykori ML-nek. Kissé határozatlan külsején nagyot dobnak az új lámpák, a formai finomítások és a sportos AMG optikai csomag. Belül is hasonló a helyzet, annak ellenére, hogy a korábbi érából származó műszerfallal nem tudtak csodát tenni, de ez nem is baj; a legnagyobb újdonság a Comand rendszer tabletszerű képernyője. Menő a hangulatvilágítás, a kétszínű bőrkárpittal együtt pazar benyomást tesz, a bent ülők máris luxusterepjáróban érzik magukat. Előbbiről a minden igényt kielégítő extrák, utóbbiról az összkerékhajtás és a szintszabályzós légrugók gondoskodnak. A jó kezelhetőség egyaránt igaz az autó virtuális és fizikai oldalára. Bármit szeretnénk működtetni, több módon is megtehetjük. Tekerhetünk vagy billenthetünk egy tárcsát, használhatunk egy tapintásérzékeny felületet. Több helyen is megtaláljuk ugyanazokat a funkciógombokat, ahogy nekünk kézre áll. A menü felépítése hasonlóan rugalmas, logikus, könnyen tanulható, ezt fiatal és idős vevők is értékelni fogják, akárcsak a GLE eltalált vezetési pozícióját. Az ülés magas, a műszerfal rövid, oszlopai vastagok, cserében meredekek, látni a motorháztetőt. Hogy ne okozzon problémát a manőverezés, bekamerázták, mint egy bankfiókot: többféle szögből nézhetünk előre és hátra, nézhetjük a kerekeket, sőt még egy műholdképszerű nézet is akad. Különben is egy trezorban érzi magát az ember, amit masszív felépítése és két tonnánál is nagyobb tömege csak erősít. Ebből legfeljebb fékezésnél éreztet valamit a fizika.

Hiába a legkisebb benzines a kínálatban, már a 400-as is V6-os, dupla turbós motort jelent 333 lóerővel és 480 Nm nyomatékkal. Szép tónusban szól, mintha mindig ugyanazon a fordulaton járna. Országúton 1500-on is elketyeg, autópályán sem forog 2400 felett. Számai is impresszívek, mégis többet árul el képességeiről az a precizitás és könnyedség, ahogyan a GLE mozog. Kormánya BMW-sen érzékeny, és direkt, ereje bőséges, hétfokozatú, bajuszkapcsolóról működtethető automatikus váltója mindig ura a helyzetnek. Egyformán öröm vele méltóságteljesen suhanni vagy tempósan haladni, amiből a már említett légrugózás is kiveszi a részét. Nem kérdés, hogy megéri a 684 530 forintos felárat az Airmatic, hiszen könnyed siklását, stabil úttartását, keményebb fekvőrendőröket is legyűrő csillapítását acélrugók nem tudják utánacsinálni. Igaz, hogy árának a felét is elkölthetjük a többi kényelmi felszerelésre, a tesztautóban megtalálható kütyük sokat adnak hozzá a hangulathoz, például a 336 550 forintos Harman Kardon hifi, a 708 660 forintos panoráma-tolótető vagy a 83 820 forintos hűthető/fűthető pohártartó.

Más dolgunk nincs is, elég, ha élvezzük a tudását és a felismerést, hogy ebben az autóban még a segédberendezések is jól működnek, legyen szó a többféle parkolóradarról, a sávtartóról, a ráfutásfigyelőről vagy az este mindenkit „körberajzoló” fényszóróról. Prémiumautó a javából, kiszolgál, ahogy elvárjuk, azzal a jó érzéssel tölt el, hogy nem kevés pénzünkért mindennap újra és újra megdolgozik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.