Tavaly 4 százalékkal növekedett a söripar hazai értékesítése. Erősödött a prémium és szuper prémium sörök forgalma, ugyanakkor folytatódott az olcsó, gazdaságos árkategóriájú sörök térnyerése is. Hét százalékkal nőtt a söripar adó és járulékbefizetése, amely meghaladta a 71 milliárd forintot.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint 2015-ben összesen 6,5 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt, valamint a tavaly első ízben adatokat szolgáltató Carlsberg Hungary Kft. A sörgyárak belföldi értékesítése meghaladta a 6,1 millió hektolitert.
Tovább erősödött a prémium kategóriájú sörök forgalma. A szuper prémium 12, míg a prémium szegmens 10 százalékkal nőtt. Folytatódó trend maradt a gazdaságos árkategória erősödése, tavaly 8 százalékos mértékben. A középkategóriás termékek forgalma 3 százalékkal volt kevesebb a 2014. évinél. Valamelyest, mintegy 3 százalékkal visszaesett az ízesített sörök forgalma és jócskán, 42 százalékkal csökkent az alkoholmentes sörök értékesítése.
Növekvő forgalom mellett megugrottak az iparág adó és járulékbefizetései is. A söripari cégek 12 százalékkal több áfát és 4 százalékkal több jövedéki adót fizettek be tavaly, mint 2014-ben. Környezetvédelmi termékdíjból is csaknem 1 milliárd forinttal több folyt be a központi költségvetésbe. A legutóbbi, 2013-as jövedékiadó-emelés több évre visszavetette a piac forgalmát. „Az idén jelentős sportesemények lesznek, és ha minden igaz, egy újabb meleg nyár elé nézünk. Valamit behozhatunk abból a versenyképességi hátrányból, amelybe a hazai söripar az elmúlt évtizedben került” – tette hozzá Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.