Az új technológiák, kiemelten az önvezető autók fejlesztésének költségigénye miatt 2,5 százalékkal csökkent a BMW-csoport nyeresége az első negyedévben. A luxusautók világpiacát vezető bajorok kamat- és adófizetés előtti eredménye a tavalyi 2,52 milliárd euróról 2,46 milliárdra esett vissza. A jövőbe történő befektetés megtérülésében töretlenül bíznak a BMW-nél, ezért gőzerővel dolgoznak a zászlóshajó, a 7-es sorozat limuzinjainak az elektronizálásán.
A BMW kettős szorításban van, világelső helyét egyre jobban veszélyezteti az első negyedévbe kétszer akkora növekedési fokozatra váltó Mercedes, míg az elektromos autóknál a Tesla utolérése lebeg célként a müncheniek szeme előtt. A BMW-nek korosodó termékpalettáját is színesítenie kellene, a cég elsősorban a nagy teljesítményű M modellek és a városi terepjárók (SUV) forgalmának fokozásával próbál pluszforrásokat előteremteni a jövő elektromos járműveiknek kifejlesztéséhez – írja a Bloomberg. A Mini és a Rolls-Royce márkákat is birtokló csoport megerősítette, hogy a tavalyi 9,22 milliárd eurót enyhén meghaladó adózás előtti eredményt vár. Többet az élesedő versenyhelyzet, a személyi kiadások megugrása és a magas fejlesztési költségek nem tesznek most lehetővé.
A forgalomra még nem lehet különösebb panasz, az idei lehet sorozatban a hetedik év, amelyet új rekorddal zárnak, bár a tavalyi 1,9 millió BMW eladása után a kétmilliós szint megugrása egyelőre korainak tűnik. Különösen úgy, hogy a Mercedes „letarolja” a luxusautópiacot a márciusban bemutatott új E-klasse modelljeivel, s erre a BMW-nek még nincs válasza. A riválisnak szánt BMW 5-ös sorozat felfrissítése csak jövőre esedékes. A haszonkulcs azonban még mindig a bajorok „kezében” van, hiszen az autógyártásnál számított marzs terén 9,4-7 százalékra vezetnek a Mercedesszel szemben.
Harald Krüger közleményében kifejtette, hogy felülemelkednek a rövidtávú profitérdekeken, inkább a fenntartható fejlődést tartják szem előtt üzleti téren is. A vezérigazgató hozzátette: a BMW úttörő szerepet szeretne játszani az autóipar jelenleg átmeneti fázisában. A befektetők azonban csak részben osztják a véleményét, erre utal, hogy az árfolyam 2,2 százalékkal esett a negyedéves beszámoló publikálása után. A BMW kurzusa az idén 19 százalékkal csökkent, a cég piaci értéke jelenleg 51,5 millió euróra tehető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.