BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tartja első helyét a BMW a luxusmárkák körében

Az új technológiák, kiemelten az önvezető autók fejlesztésének költségigénye miatt 2,5 százalékkal csökkent a BMW-csoport nyeresége az első negyedévben. A luxusautók világpiacát vezető bajorok kamat- és adófizetés előtti eredménye a tavalyi 2,52 milliárd euróról 2,46 milliárdra esett vissza. A jövőbe történő befektetés megtérülésében töretlenül bíznak a BMW-nél, ezért gőzerővel dolgoznak a zászlóshajó, a 7-es sorozat limuzinjainak az elektronizálásán.

A BMW kettős szorításban van, világelső helyét egyre jobban veszélyezteti az első negyedévbe kétszer akkora növekedési fokozatra váltó Mercedes, míg az elektromos autóknál a Tesla utolérése lebeg célként a müncheniek szeme előtt. A BMW-nek korosodó termékpalettáját is színesítenie kellene, a cég elsősorban a nagy teljesítményű M modellek és a városi terepjárók (SUV) forgalmának fokozásával próbál pluszforrásokat előteremteni a jövő elektromos járműveiknek kifejlesztéséhez – írja a Bloomberg. A Mini és a Rolls-Royce márkákat is birtokló csoport megerősítette, hogy a tavalyi 9,22 milliárd eurót enyhén meghaladó adózás előtti eredményt vár. Többet az élesedő versenyhelyzet, a személyi kiadások megugrása és a magas fejlesztési költségek nem tesznek most lehetővé.

A forgalomra még nem lehet különösebb panasz, az idei lehet sorozatban a hetedik év, amelyet új rekorddal zárnak, bár a tavalyi 1,9 millió BMW eladása után a kétmilliós szint megugrása egyelőre korainak tűnik. Különösen úgy, hogy a Mercedes „letarolja” a luxusautópiacot a márciusban bemutatott új E-klasse modelljeivel, s erre a BMW-nek még nincs válasza. A riválisnak szánt BMW 5-ös sorozat felfrissítése csak jövőre esedékes. A haszonkulcs azonban még mindig a bajorok „kezében” van, hiszen az autógyártásnál számított marzs terén 9,4-7 százalékra vezetnek a Mercedesszel szemben.

Harald Krüger közleményében kifejtette, hogy felülemelkednek a rövidtávú profitérdekeken, inkább a fenntartható fejlődést tartják szem előtt üzleti téren is. A vezérigazgató hozzátette: a BMW úttörő szerepet szeretne játszani az autóipar jelenleg átmeneti fázisában. A befektetők azonban csak részben osztják a véleményét, erre utal, hogy az árfolyam 2,2 százalékkal esett a negyedéves beszámoló publikálása után. A BMW kurzusa az idén 19 százalékkal csökkent, a cég piaci értéke jelenleg 51,5 millió euróra tehető.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.